hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت آبی کرونا در اردبیل/شمار بهبود یافتگان افزایش یافت

وضعیت آبی کرونا در اردبیل/شمار بهبود یافتگان افزایش یافت

 بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار کرونا در این استان بهبود و وضعیت کرونا از زرد به آبی تغییر یافت.
​شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر،، به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره و اظهار کرد: کاهش آمار و تداوم وضعیت نسبتاً پایدار در استان اردبیل ناشی ناشی از افزایش تزریق واکسن کرونا طی چند هفته اخیر است و امیدواریم که همچنان این روند در استان اردبیل ادامه داشته باشد.
وی با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۱۷۳ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل از فوت یک بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۲۱ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه ۷۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند، ادامه داد: روند درمان ۳۰ بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خلخال، بیله سوار و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، گرمی، نمین، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.
وضعیت کرونا همچنان شکننده است
حبیب زاده با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد تردد و خریدهای غیر ضروری در مرا کز خرید هستیم، گفت: در هفته اخیر، وضعیت ابتلاء، بستری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ ثابت بوده اما همه نیروها در آماده باش هستند و امیدواریم با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی، از شیوع موج ششم کرونا تا حد امکان جلوگیری کنیم.
وی بیان کرد: مشاهده نشدن آثار موج ششم، نباید موجب عادی انگاری مردم نشود و لازم است برای جلوگیری از ورود پیک دیگری از شیوع کرونا، مسائل بهداشتی تا حد امکان رعایت شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در اردبیل نیز پرداخت و افزود: تاکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۸۸ دُز واکسن در استان اردبیل تزریق شده که از این مقدار ۸۶۶ هزار و ۳۸۳ دُز مربوط به نوبت اول، ۶۵۸ هزار و ۱۴۵ دُز مربوط به نوبت دوم و ۵ هزار و ۶۶۰ دُز مربوط به نوبت سوم واکسیناسیون است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد