hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آشنایی با دو روش حل مشکل گراب ویندوز

آشنایی با دو روش حل مشکل گراب ویندوز

یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران امروزه با آن مواجه می شوند ، مشکل بوت نشدن ویندوز پس از حذف سیستم عامل لینوکس می باشد. روش های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد. در این مطلب به دو روش آن اشاره می شود. همراه ما باشید.
اگر شما نیز پس از حذف سیستم عامل لینوکس از روی سیستم خود با خطای گراب ویندوز روبرو شده اید. نگران نباشید در این مطلب قصد داریم شما را با دو روش حل مشکل گراب ویندوز آشنا نماییم. با ادامه مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با دو روش حل مشکل گراب ویندوز

امروزه یکی از مشکلاتی که ممکن است کاربران پس از حذف سیستم عامل لینوکس از روی رایانه خود با آن مواجه شوند مشکل گراب ویندوز باشد. به بیان دیگر بعد از حذف لینوکس از روی سیستم وقتی رایانه را روشن می کنید با صفحه ای حاوی مشکل گراب (بوت نشدن ویندوز یا بالا نیامدن ویندوز) روبرو می شوید و هیچ دستوری نیز نمی تواند کار کند. برای رفع این مشکل روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه با دو روش رفع  مشکل گراب ویندوز آشنا خواهید شد.

۱. بهره گیری از نرم افزار EasyBCD

حتما شما نیز پس از حذف لینوکس یا سیستم عامل دیگری جز ویندوز با مشکل گراب روبرو شده اید و سیستم لود نشدهف به اصطلاح ویندوز بالا نمی آید. یکی از راه های حل این مشکل استفاده از نرم افزار Easy BCD می باشد. توجه کنید این روش موقعی جواب می دهد که بلافاصله پس از حذف لینوکس از سیستم، این کار را انجام بدهید.



اول نرم افزار BCD را از سایت مربوطه دانلود کنید سپس آن را اجرا کنید. همانند تصویر روی گزینه Add new entry کلیک کنید. بعد تب ویندوز را انتخاب نمایید. در این تب عبارت name را مساوی ویندوز قرار دهید.
بعد به قسمت Edit Boot Menu بروید. در این قسمت دو گزینه ویندوز مشاهده می شود که باید تیک پیش فرض بالایی را حذف نمایید و تیک دومی را انتخاب کنید. در پایین از میان سه گزینه باید گزینه skip the boot menu را انتخاب کرده و برای ذخیره روی گزینه save setting کلیک کنید. پس از ریستارت سیستم دیگر شاهد مشکل گراب نخواهید بود.

۲. استفاده از دیسک ویندوز

در این روش با وارد کردن دیسک ویندوز مشکل مربوطه حل می شود. در اینجا اگر سیستم را بعد از حذف لینوکس ریستارت و یا خاموش نمودید و مجددا بخواهید وارد ویندوز شوید با مشکل grub rescue مواجه می شوید. زیرا سیستم با گراب لینوکس بالا می آمد و اکنون که حذف شده نمی تواند گراب ویندوز را شناسایی کند. بنابراین دیسک ویندوز را وارد سیستم کنید و توسط بایوس تنظیمات را اعمال نمایید.

به بخش نصب ویندوز بروید(البته نباید اقدامی برای نصب ویندوز صورت بگیرد، ضمنا حتی اگر عمل تعمیر یا ریکاوری نیز انجام دهید بی فایده خواهد بود). و نخستین کاری که بعد از بوت شدن صفحه نصب مدنظر باید انجام دهید این است که کلید شیفت و f10 را همزمان بفشارید تا به صفحه command promt هدایت شوید. اکنون باید چند دستور کوچک و مهم را وارد کنید که در این مرحله با دقت عمل نموده و دقت داشته باشید پس از هر دستور کلید اینتر را فشار دهید تا دستور ثبت شود.
:c
cd boot
bootrec/rebuildbcd
bootrec/fixmbr
bootrec/fixboot
اکنون پس از یک ریستارت مشاهده می کنید که مشکل گراب حل شده است و همانند قبل می توانید وارد ویندوز شوید و از بابت از بین رفتن فایل هایی که در درایو سی بوده اند، نگران نباشید. البته باید اشاره کرد که بعد از رفع این مشکل، اکتیو کد ویندوز باطل می شود که پیشنهاد می شود از ری لودر اکتیویتور بهره بگیرید. بعد از اکتیور نمودن ویندوز یکی دو مرتبه ای سیستم را ریستارت نموده تا به حالت اولیه باز گردد. قابل ذکر است نخستین ریستارت را این نرم افزار اکتیو کننده به شما توصیه می کند که آن را کلیک نمایید. در ادامه خودتان نیز به شکل دستی یک بار دیگر عمل ریستارت را انجام دهید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد