hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > افشاگری‌‌های مسئولان استقلال و ابهام‌‌های بزرگ

افشاگری‌‌های مسئولان استقلال و ابهام‌‌های بزرگ

مشکلات جدایی وینفرد شفر از استقلال باعث شده تا حالا بررسی پرونده‌‌های قبلی تبدیل به محلی برای مجادله مدیران حال حاضر و مدیران قبلی شود. شنبه شب در آنتن زنده برنامه فوتبال برتر مجادله‌ای میان معاون ورزشی سابق استقلال پندار توفیقی، معاون ورزشی حال حاضر استقلال علی خطیر و اکبر عباسی ملکی که در زمان مدیریت هر دو رئیس هیأت مدیره بوده، رد و بدل شده است. پندار توفیقی که در زمان او وینفرد شفر به ایران آمد، در مورد قرارداد شفر گفت: «قرارداد شفر در زمان حضورش 350 هزار دلار بود. قرار شد در صورت کسب سهمیه آسیا قرارداد او به مبلغ 600 هزار دلار اتوماتیک‌وار تمدید شود که با نظر سلطانی فر، وزیر ورزش تمدید قرارداد با توافق طرفین بود. قرارداد او در سال جدید 750 هزار دلار نوشته شد که با کادر فنی قراردادشان به یک میلیون دلار رسید.
مشکلات جدایی وینفرد شفر از استقلال باعث شده تا حالا بررسی پرونده‌‌های قبلی تبدیل به محلی برای مجادله مدیران حال حاضر و مدیران قبلی شود. شنبه شب در آنتن زنده برنامه فوتبال برتر مجادله‌ای میان معاون ورزشی سابق استقلال پندار توفیقی، معاون ورزشی حال حاضر استقلال علی خطیر و اکبر عباسی ملکی که در زمان مدیریت هر دو رئیس هیأت مدیره بوده، رد و بدل شده است. پندار توفیقی که در زمان او وینفرد شفر به ایران آمد، در مورد قرارداد شفر گفت: «قرارداد شفر در زمان حضورش 350 هزار دلار بود. قرار شد در صورت کسب سهمیه آسیا قرارداد او به مبلغ 600 هزار دلار اتوماتیک‌وار تمدید شود که با نظر سلطانی فر، وزیر ورزش تمدید قرارداد با توافق طرفین بود. قرارداد او در سال جدید 750 هزار دلار نوشته شد که با کادر فنی قراردادشان به یک میلیون دلار رسید. ما یک بندی در قرارداد جدید او اضافه کردیم که تمدید قرارداد او مشروط به کسب سهمیه است اما شفر مخالفت کرد و افتخاری هم زیر بار قرارداد نمی‌رفت و موضوع به هیأت مدیره کشیده شد. ملکی در آبادان به من گفت که من با وزیر صحبت کردم و ایشان گفت که شفر یک مربی حرفه‌ای است و امتحان خود را پس داده، نمی‌تواند چنین بندی را تحمل کند و ما این بند را برداشتیم.»
در ادامه خطیر با طرح این سؤال که قرارداد شفر 300 هزار دلار بوده و چگونه یک میلیون و 200 هزار شده؟ افزود: «به دروغ می‌گویند قرارداد شفر 350 هزار دلار برای نیم فصل بوده در شرایطی که ایشان 80 درصد لیگ را در استقلال بود. نادرست است که می‌گویند قرارداد کادر فنی در قرارداد شفر است.  هیچ دستیاری در قرارداد شفر وجود ندارد.»
فسخ قرارداد شفر موضوع مهمی است که این روزها به آن اشاره می‌شود. توفیقی در این خصوص بیان داشت: «در سال دوم با اصرار وزیر، بندی در مورد فسخ قرارداد نگذاشتیم. آنهایی باید فکر فسخ را بکنند که 3 هفته قبل از پایان فصل یک سرمربی را برمی‌دارند. آقای ملکی گفت گرو و نویمایر با 600 هزار دلار جدا شدند. قرارداد گرو 3 ساله بود و حق فسخ نداشت و سالی 344 هزار دلار خالص در نظر گرفته شده بود. قرارداد نویمایر نیز 450 هزار دلار خالص بود. در ادامه خطیر اشاره کرد که در قرارداد شفر هیچ بخشی برای فسخ قرارداد وجود ندارد و اگر 2 ماه حقوق نگیرد، می‌تواند فسخ کند اما استقلال هیچ حقی ندارد. او گفت: «نویمایر و گرو 2 و 3 سال قرارداد داشتد و اگر ما یک ریال بیشتر دادیم، هر چیزی خواستید، بگویید.» توفیقی در ادامه از خطیر سؤال کرد که تیام قراردادی داشت که نمی‌توانست از تیم جدا شود و اگر تیام طبق قرارداد می‌توانست با 200 هزار دلار برود، چرا با 400 هزار دلار رفت؟ معاون ورزشی حال حاضر استقلال  این گونه پاسخ داد: «برای تیام 350 هزار دلار گرفتیم. حق رشد نورافکن 60 هزار دلار برای هر سال است و باید 300 هزار دلار از شالروا دریافت می‌کردیم اما توفیقی و افتخاری حق رشد نورافکن را با 50 هزار دلار بخشیدند.»
خطیر در ادامه دست به افشاگری زد و افزود: «شفر، پاتوسی و ایسما را نمی‌خواست اما ما اشتباه اول فصل را تکرار نکردیم. شفر بالای 10 بار به فتحی گفت که صیادمنش الماس است. فتحی نیز یک مرتبه به ایشان گفت که شما به جای حقوق، صیادمنش را با مبلغ 500 هزار دلار تا پایان فصل در اختیار داشته باشید که شفر قبول نکرد. صیادمنش هنوز ترانسفر نشده و قراردادی منعقد نشده. شفر اصرار داشت که صیادمنش را به آلمان ببرد.»
در ادامه بعد از صحبت‌‌های جداگانه خطیر و توفیقی، جدال میان ملکی و توفیقی شکل گرفت. اکبر عباسی ملکی در پاسخ به این سؤال که آیا بندهای قرارداد شفر نظر شما بوده است، گفت: «من هیچ‌گاه نماینده وزیر نبودم. کسی مگر چنین حکمی دارد؟ این یک تهمت است. وزیر مخالف قرارداد دو ساله بود. ایشان زنگ زد به آقای افتخاری و گفت که من با قرارداد دو ساله مخالفم و قرارداد یک ساله ببندید اما در هیأت مدیره مطرح کنید.»
اما توفیقی در ادامه با حضور روی خط برنامه فوتبال برتر افزود: «ملکی با من تماس گرفت و افتخاری با ایشان درباره بند قرارداد صحبت کرد. این بند مربوط به شرط تمدید بود. خود آقای ملکی فرمود که با وزیر صحبت کردم و شفر امتحان پس داده است.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد