hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > بیوگرافی مینو شریفی بازیگر

بیوگرافی مینو شریفی بازیگر

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی مینو شریفی هنرپیشه جوان و دوست داشتنی ایرانی همراه با تصایر جدید و شیک وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.
مینو شریفی پور هنرپیشه تازه کار و با استعداد تلویزیون، سینما و تئاتر ایرانی می باشد. این هنرمند موفق فعالیت حرفه ای خود را در عرصه هنر از سال ۱۳۹۸ با فیلم سینمایی “درخت گردو” به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی آغاز نمود. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی مینو شریفی همراه با تصاویر جدید وی آشنا شوید.
بیوگرافی مینو شریفی + تصاویر شخصی

بیوگرافی مینو شریفی بازیگر تازه کار ایرانی

مینو شریفی هنرپیشه جوان و مطرح تئاتر، تلویزیون و سینما کشورمان متولد ۲۱ آذر ماه سال ۱۳۶۶ که هم اکنون وی ۳۴ سال سن دارد و در شهر سنندج چشم به جهان گشوده است.
او فارغ التحصیل مدرک فوق لیسانس رشته مهندسی عمران می باشد.
مینو شریفی پس از گذراندن دوره فیلم سازی انجمن سینمای جوان در سال ۹۴ در سن ۲۸ سالگی فعالیت جدی خود را با فیلم کوتاه “آینه های پریده رنگ” به کارگردانی سالم صلواتی آغاز نمود. او برای این فیلم کوتاه جایزه دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن جشنواره منطقه ای سینما جوان و نامزد بهترین بازیگر جشنواره فیلم کوتاه تهران را کسب نمود.


ایشان در سال ۱۳۹۷ با فیلم کوتاه “دم صبح” در نقش شیلان بازی کرد. ایشان در این فیلم درخشید و جایزه نقره ای بهترین بازیگر جشنواره فیلم دهوک عراق را به دست آورد.
بیوگرافی مینو شریفی + تصاویر جدید

کار در سینما

در سال ۱۳۹۸ با فیلم “درخت گردو” به کارگردانی محمدحسین مهدویان و در نقش «مریم» (همسر پیمان معادی) وارد سینما شد و مورد تحسین بسیاری از مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. در این فیلم در کنار بازیگرانی از جمله پیمان معادی، مهران مدیری و مینا ساداتی همبازی بود.
فیلم سینمایی درخت گردو در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فجر حضور داشت. این بازیگر توانست برای این فیلم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در این جشنواره دریافت کند.
ایشان درباره همکاری اش با آقای مهدویان گفته است:
فضای کاری مهدویان ساده نیست زیرا بازیگر همیشه باید متمرکز باشد. از تک تک بازیگران و آقای مهدویان تشکر می‌کنم که راه را به من نشان دادند.
در ادامه او درباره بازی در کنار مهران مدیری و پیمان معادی می گوید:
ایفای نقش مریم درخت گردو، بخصوص در مقابل پیمان معادی برایم ارزشمندی بود که هم توانایی خودم را به چالش بکشم و هم از ایشان و آقای مهران مدیری بیاموزم
همبازی بودن با آقای معادی حتما مورد علاقه هنرمندان بازیگریست و من هم مستثنا نیستم، او یک بازیگر باهوش و کاربلد است.
زندگینامه باحال مینو شریفی

کار در تلویزیون

خانم شریفی نخستین فعالیت تلویزیونی خود را با مجموعه تلویزیونی “خسوف” در سال ۱۴۰۰ به کارگردانی مازیار میری و تهبه کنندگی و نویسندگی همایون اسعدیان از شبکه نمایش خانگی آغاز نمود. ایشان در این مجموعه نقش «آتیه» یک دانشجوی عاشق پیشه را ایفا می کند.
در این مجموعه بازیگرانی همچون المیرا دهقانی، پوریا رحیمی سام، امین تارخ، علی عمرانی، سجاد بابایی، شهره سلطانی، ستاره اسکندری، مسعود کرامتی و … حضور داشتند.
زندگینامه کامل مینو شریفی

ازدواج و همسر مینو شریفی

این بازیگر خوشگل، هنوز ازدواج نکرده و مجرد است و گفته است تصمیمی در این مورد ندارم و فقط به پیشرفت فکر می کنم.
بیوگرافی مینو شریفی + تصاویر زیبا

کارنامه هنری مینو شریفی

  • سریال خسوف (۱۴۰۰)
  • فیلم سینمایی درخت گردو (۱۳۹۸)
  • فیلم کوتاه آینه های پریده (۱۳۹۴)
  • فیلم کوتاه دم صبح (۱۳۹۷)
زندگینامه خواندنی مینو شریفی

جوایز و افتخارات مینو شریفی

  • جایزه نقره بهترین بازیگر زن هفتمین جشنواره بین‌ المللی فیلم دهوک عراق به خاطر فیلم «دم صبح»
  • نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم «درخت گردو»
  • دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن پنجاه و چهارمین جشنواره منطقه ای سینما جوان به خاطر فیلم «آینه‌های پریده رنگ»
  • کاندید بهترین بازیگر زن سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به خاطر فیلم «آینه‌های پریده رنگ»
زندگینامه مینو شریفی و همسرش
امیدواریم از خواندن بیوگرافی مینو شریفی هنرپیشه مطرح و توانمند ایرانی و همچنین از تماشای تصاویر جدید و خاص وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد