hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > سایپا در جاده فوتبال هم قربانی گرفت

سایپا در جاده فوتبال هم قربانی گرفت

علی دایی از سایپا اخراج شد؛ این خبر غیرمنتظره‌ای بود که ظهر پنجشنبه اعلام شد. در واقع حکم برکناری دایی، واکنش مسئولان باشگاه سایپا به صحبت‌هایی بود که شهریار پس از بازی با ذوب آهن انجام داد. دایی در نشست خبری این دیدار گفت: «ما تنهاتر از گذشته‌ایم. مگر بازیکنان ما چقدر قرارداد بستند؟ اصلاً برای کارخانه سایپا این ارقام پولی است؟ پراید ۸ میلیونی، ۵۰ میلیون تومان شده و تیبای ۱۶ میلیونی، ۷۵ میلیون تومان شده اما قرارداد ما افزایش نیافته.
علی دایی از سایپا اخراج شد؛ این خبر غیرمنتظره‌ای بود که ظهر پنجشنبه اعلام شد. در واقع حکم برکناری دایی، واکنش مسئولان باشگاه سایپا به صحبت‌هایی بود که شهریار پس از بازی با ذوب آهن انجام داد. دایی در نشست خبری این دیدار گفت: «ما تنهاتر از گذشته‌ایم. مگر بازیکنان ما چقدر قرارداد بستند؟ اصلاً برای کارخانه سایپا این ارقام پولی است؟ پراید ۸ میلیونی، ۵۰ میلیون تومان شده و تیبای ۱۶ میلیونی، ۷۵ میلیون تومان شده اما قرارداد ما افزایش نیافته. آقایان اگر مرا نمی‌خواهید، حداقل پول بازیکنان را بدهید. کمی باید شرف و مردانگی در وجود انسان باشد. امسال آنقدر مشکل داشتم که فقط می‌خواهم فرار کنم.» دو روز پس از این مصاحبه، باشگاه سایپا بیانیه‌ای صادر کرد و در بخشی از آن نوشت: «متأسفانه رفتار غیرحرفه‌ای، مصاحبه خارج از عرف و اظهارنظر غیرتخصصی جناب آقای علی دایی، منشور اخلاقی و مفاد قرارداد فی‌مابین با باشگاه سایپا را زیر پا گذاشت و به‌رغم تذکرات قبلی، بی احترامی ایشان به مجموعه گروه خودروسازی سایپا، موجب ناراحتی و تکدر خاطر مجدد قشر عظیمی از کارگران شریف و زحمتکش این مجموعه صنعتی بزرگ گردید و همزمان با روزهایی که متعلق به این عزیزان بوده و به نام کار و کارگر نامگذاری شده، کام آنها را تلخ کرد. به طوری که مراجعات مکرر و متعدد ایشان درخصوص لزوم برخورد با سرمربی تیم فوتبال، قرارداد آقای علی دایی فسخ و ایشان از باشگاه اخراج شد.» به این ترتیب، دایی که در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ سرمربیگری سایپا را برعهده گرفته بود، 12 اردیبهشت 98 اخراج شد. براین اساس دایی پس از حدود دو سال از جمع نارنجی‌پوشان جدا شد. سایپا که بر طبق آمار با محصولی به نام پراید در جاده‌ها قربانی می‌گیرد، این بار در جاده فوتبال قربانی گرفت و موضوع به پراید و قیمت آن هم ربط داشت. ولی این برای اولین بار نیست که بهترین گلزن ملی فوتبال جهان در دوران مربیگری خود اخراج می‌شود، او دو بار قبل از آن هم طعم گس برکناری را چشیده است.
 اخراج از تیم ملی
دایی که دوران سرمربیگری خود را به عنوان مربی - بازیکن در سایپا شروع کرد و توانست این تیم را در لیگ ششم به قهرمانی برساند، در ۱۲ اسفند ۸۶ (اواخر لیگ هفتم) در حالی که همچنان هدایت سایپا را برعهده داشت، به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. انتخاب دایی در حالی از سوی محمد علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت بدنی انجام شد که دایی پیش از آن گفته بود: «هر کس لابی قوی‌تری داشته باشد، به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب می‌شود.» ۹ فروردین ۸۸ و روز بعد از شکست 2-1 تیم ملی مقابل عربستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در ورزشگاه آزادی، فدراسیون فوتبال طی بیانیه‌ای دایی را از سمت خود برکنار کرد. او مدتی پس از برکناری از تیم ملی اعلام کرد که با دستور مستقیم محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری وقت برکنار شده‌ است.
 برکناری از پرسپولیس
دایی که از ۷ دی ۸۸ تا ۳۱ خرداد ۹۰ سرمربی پرسپولیس بود و به همراه این تیم به دو قهرمانی پیاپی در جام حذفی دست پیدا کرد، به دلیل اختلاف با حبیب کاشانی سرپرست وقت باشگاه از این تیم رفت و جای خود را به حمید استیلی داد اما ۳۰ اردیبهشت ۹۲ دوباره سرمربی پرسپولیس شد. او با پرسپولیس به نایب قهرمانی لیگ سیزدهم رسید ولی در پایان هفته هفتم لیگ چهاردهم (19 شهریور 93) در حالی که پرسپولیس با 8 امتیاز در رده نهم جدول بود، با تصمیم حمیدرضا سیاسی، رئیس هیأت مدیره و عدم اطلاع علیرضا رحیمی مدیرعامل آن زمان باشگاه، از سرمربیگری سرخپوشان برکنار و حمید درخشان جانشین او شد. دایی معتقد بود که این برکناری‌ها زیر نظر وزارت ورزش و جوانان بوده اما مسئولان این وزارتخانه موضوع را تکذیب کردند. کار تا جایی پیش رفت که محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و جوانان از دایی و رحیمی به دلیل نشر اکاذیب شکایت کرد. دایی در برنامه 90 (20 آبان 93) اعلام کرد: «زمانی که در پرسپولیس بودم، از طریق افراد موثق و معتبر به من خبر می‌دادند که وزیر تمایل دارد مرا برکنار کند و چند بار خواستار این مسأله شده است.» با این حال، گودرزی 26 آبان شکایتش را از دایی پس گرفت و دایی هم 27 شهریور سال گذشته پس از پیروزی پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل قطر با حضور در هتل  محل اقامت سرخپوشان، طلب 2 میلیارد تومانی خود را برای قرارداد سال سومش با پرسپولیس بخشید و توافق کرد تنها با پرداخت مالیاتش پرونده شکایتش به طور کامل بسته شود.
صادقی، سرمربی فصل بعد سایپا هم خواهد بود
اولین جلسه تمرینی نارنجی پوشان پس از برکناری علی دایی و انتخاب ابراهیم صادقی به عنوان سرمربی دیروز در زمین ورزشگاه شهر قدس با حضور مصطفی مدبر، مدیرعامل باشگاه سایپا برگزار شد. مدبر در این جلسه تمرینی گفت: «سعی می‌کنم همیشه در صحبت‌ها و کارهایم خدا را ناظر ببینم و ای کاش شاهد صحبت‌های خلاف واقع نبودم. جا دارد از زحمات آقای دایی و کادرشان تشکر کنم. در بررسی که داشتم، ابراهیم صادقی را انتخاب کردم و نه تنها در این سه بازی، بلکه فصل آینده هم سرمربی ما خواهد بود.» صادقی هم گفت: «سایپا خانه دوم من است و کسی به اندازه من به این تیم، تعصب ندارد و مطمئنم با کمک یکدیگر می‌توانیم تیمی قدرتمند بسازیم. من با آقای دایی صحبت کردم و از ایشان رخصت گرفتم.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد