hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > این داستان ادامه دارد...

این داستان ادامه دارد...

هفته بیست و هشتم لیگ‌ برتر از ساعت ۱۷ روز گذشته با دیدار حساس تراکتورسازی- پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در حضور 60 هزار هوادار برگزار شد. پیش از شروع بازی، دو خواننده تبریزی در کنار زمین آهنگ‌هایی را اجرا کردند که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت. ضمن اینکه عده‌ای از تماشاگران هم با لباس‌های ایل قشقایی و ترکمن در ورزشگاه حضور پیدا کردند. با حضور پرسپولیسی‌ها در ورزشگاه، مسعود شجاعی کاپیتان محروم تراکتورسازی با برخی از بازیکنان و مربیان پرسپولیس دیدار و گفت‌وگو کرد و احسان حاج صفی هم خوش و بش گرمی با شجاع خلیل‌زاده داشت.
تراکتورسازی در حالی این بازی را آغاز کرد که محمدرضا اخباری، محمد طیبی، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، اشکان دژاگه، یوکیا سوگیتا، احسان حاج‌صفی، ایمان سلیمی، سید احمد موسوی، اکبر ایمانی و ساسان انصاری را در ترکیب خود داشت. پرسپولیس هم با علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه، شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی، بشار رسن، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شریفی، محمد نادری و علی علیپور وارد میدان شد.
اولین اتفاق مسابقه خطای رسن روی ایمانی بود که با واکنش تند‌ هافبک تراکتورسازی همراه شد و محمدحسین زاهدی فرد، داور بازی در دقیقه ۷ به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد. در ادامه پرسپولیس بازی را در دست گرفت و به گل رسید. در دقیقه 11 امید عالیشاه کرنر را کوتاه به مهدی ترابی پاس داد که سانتر دقیق او از جناح راست زمین پس از عبور از علیپور با تأثیرگذاری نورالهی در مقابل دروازه تراکتور به کمال کامیابی‌نیا رسید و او نیز در دهانه دروازه براحتی دروازه میزبان را باز کرد. پاسکاری پرسپولیسی‌ها در دقیقه ۲۵ باعث شد پیشروی شاگردان برانکو تا محوطه جریمه تراکتورسازی ادامه داشته باشد و احمد نوراللهی در یک موقعیت بسیار خوب توپ را به بدن محمدرضا اخباری کوبید، ضربه سر نوراللهی روی توپ برگشتی چیزی نمانده بود تبدیل به گل شود که حاج صفی توپ را با سر از روی خط دروازه بیرون کشید و در ادامه ضربه قیچی نوراللهی توسط اخباری مهار شد. در دقیقه ۳۱ ضربه آزاد اشکان دژاگه را علیرضا بیرانوند دفع کرد و دقیقه ۴۳ هم شوت نوراللهی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه اخباری به بیرون رفت. در دقیقه ۴۴ بیرانوند به خاطر اتلاف وقت از داور کارت زرد گرفت و بازی بعد پرسپولیس برابر ماشین‌سازی را از دست داد. دروازه‌بان پرسپولیس در این صحنه بسیار عصبانی بود و تلاش سید جلال برای آرام کردن بیرانوند هم چندان مؤثر نبود. در هر حال، غائله خاتمه یافت و نیمه اول با برتری برانکو و شاگردانش به پایان رسید.
 دقایق ابتدایی نیمه دوم اتفاق خاصی نیفتاد و توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود. لیکنز در دقیقه 59 اولین تعویض تراکتور را انجام داد و علیرضا نقی‌زاده را به جای ایمانی به میدان فرستاد. تعویضی که به مذاق ایمانی خوش نیامد و او با زدن یکی - دو ضربه به سر و صورت خودش، ناراحتی‌اش را علنی کرد. دقیقه 64 ترابی از داور کارت زرد گرفت و سپس جای خود را به سیامک نعمتی داد. دقیقه ۶۷ ضربه حاج صفی در محوطه جریمه پرسپولیس به اسماعیلی فر رسید و این بازیکن در آستانه باز کردن دروازه پرسپولیس بود که بیرانوند توپ را راهی کرنر کرد. محمدرضا آزادی هم دومین تعویض لیکنز بود که دقیقه 77 جای موسوی را گرفت. دقیقه 78 ورزشگاه از شادی منفجر شد و پرشورها به خواسته‌شان رسیدند؛ پرتاب اوت بلند حاج صفی روی دروازه پرسپولیس به دانیال اسماعیلی فر رسید و او هم با یک شوت محکم دروازه بیرانوند را باز کرد. دقیقه 82 عالیشاه بیرون رفت و جای خود را به سعید کریمی داد. در ادامه تراکتور حملات خود را افزایش داد ولی به گل نرسید. دقیقه 90 شایان مصلح جای رسن را گرفت و 5 دقیقه بعد به دلیل فریب داور، کارت زرد گرفت. بازی پرافت و خیز و حساس دو تیم 1-1 به پایان رسید تا پرسپولیس 57 امتیازی شود و تراکتورسازی با 50 امتیاز، شانس قهرمانی را کاملاً از دست بدهد. این سومین تساوی متوالی سرخپوشان پایتخت بود و جدال برای رسیدن به جام در دو هفته پایانی مسابقات به اوج حساسیت رسید تا داستان تاج و تخت همچنان ادامه داشته باشد.
سپاهان درصدد ساخت ماشین قهرمانی
بازی های این هفته امروز با برگزاری یک دیدار ادامه می‌یابد. فولاد و پیکان از ساعت 19:15 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف هم می‌روند. حسین فرکی سرمربی پیکان در حالی به اهواز می‌رود که خاطرات خوبی از این شهر دارد. فرکی در لیگ سیزدهم اولین قهرمانی خود در لیگ برتر را با فولاد به دست آورد و نام خود را به عنوان یکی از مربیانی که در لیگ برتر جام آورده به ثبت رساند. او در این بازی باید مقابل افشین قطبی قرار بگیرد که او هم قهرمانی با پرسپولیس در لیگ هفتم را در کارنامه خود دارد و حالا دو مربی جام‌دار رو در روی هم قرار می‌گیرند. پیکان هفته گذشته پارس جنوبی را 3-2 برد و فولاد هم 2-1 مقابل سپیدرود به برتری رسید.
بازی‌های این هفته فردا با برگزاری 4 دیدار ادامه پیدا می‌کند و تک بازی باقیمانده هفته 28 (سایپا- پدیده) یکشنبه برگزار می‌شود. نساجی و صنعت نفت آبادان از ساعت 17 در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برابر هم قرار می‌گیرند. اولین تقابل لیگ برتری 2 تیم که بازی رفت همین فصل بود با تساوی 1-1 خاتمه یافت. نکته جالب اینکه صنعت نفت با هدایت پائولو سرجیو پرتغالی در هفته‌های اخیر روی دور برد افتاده و 3 پیروزی پیاپی کسب کرده است. این تیم در بازی قبل 3-1 نفت مسجد سلیمان را برد و نساجی هم برابر استقلال خوزستان به تساوی 1-1 رسید. پارس جنوبی و ذوب آهن از ساعت 18، دومین مسابقه فردا را در ورزشگاه تختی جم برگزار می‌کنند. پارسی‌ها که با مشکلات شدید مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و کارشان به اعتصاب چند روزه کشید، به کار خود ادامه داده‌اند و در این بازی هم به دنبال پیروزی خانگی هستند اما در سمت مقابل، ذوب آهن اوج گرفته قرار دارد. گرچه ذوبی‌ها سه‌شنبه گذشته در بازی معوقه‌شان 2-0 مغلوب سایپا شدند تا ترمز شاگردان علیرضا منصوریان کشیده شود. فصل گذشته که اولین دوره حضور پارس جنوبی در لیگ برتر بود، شاگردان مهدی تارتار 3-0 در بازی رفت ذوب آهن را بردند و بازی برگشت هم بدون گل مساوی شد. در بازی رفت این فصل هم پارس جنوبی 1-0 برد تا به این ترتیب ذوبی‌ها همچنان در حسرت پیروزی مقابل این تیم باشند. از ساعت 19:15 یکی از حساس ترین دیدارها در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میان سپاهان و ماشین سازی برگزار خواهد شد. سپاهان به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی، امیدوار است در این دیدار خانگی برنده شود و در مقابل باید دید که سبزپوشان تبریزی چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارند. در لیگ شانزدهم که اولین دوره حضور ماشین‌سازی در لیگ برتر بود، این تیم در بازی رفت در اصفهان 1-0 مغلوب میزبان شد ولی در بازی برگشت 3-0 سپاهان را شکست داد. بازی رفت دو تیم در فصل جاری هم 1-1 به پایان رسید.
نفت مسجد سلیمان و سپیدرود هم از ساعت 19:15 دیداری 6 امتیازی را در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار می‌کنند. دیداری که پیروزی در آن برای هر دو تیم که در خطر سقوط به لیگ دسته اول قرار دارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند آنها را به بقا در لیگ برتر امیدوار کند. نفت مسجد سلیمان با 20 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و سپیدرود هم با 19 امتیاز پانزدهم است.
                                   
                                                                         
                                                       

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد