hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > روی زیبای فوتبال را نشان دهید

روی زیبای فوتبال را نشان دهید

هفته بیست و هشتم لیگ برتر امروز با برگزاری 2 بازی آغاز می‌شود. تراکتورسازی و پرسپولیس از ساعت 17 امروز یکی از بازی‌های فینال گونه لیگ را در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می‌کنند. دیداری که  محمدحسین زاهدی فرد قضاوت آن را برعهده دارد و محمدرضا منصوری و علی میرزابیگی کمک‌های او هستند. حساسیت این مسابقه باعث شده از اشکان خورشیدی و محمدرضا اکبریان به عنوان دو داور باتجربه در پشت خط دروازه استفاده شود. ضمن اینکه رضا سخندان داور چهارم آن و محسن ترکی نیز ناظر بازی است که نشان از دقت زیاد کمیته داوران روی این مسابقه دارد.
تراکتورسازی شانه به شانه سایر مدعیان درحال پیشروی بود ولی 3 شکست متوالی باعث شد تا از کورس قهرمانی جا بماند. با این حال لیکنز و شاگردانش هنوز هم شانس قهرمانی دارند و در اولین گام باید پرسپولیس را دست خالی راهی تهران کنند. البته سرخپوشان تبریزی شانس زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند و برای همین، تراکتورسازان می‌دانند که باید با تمام توان بازی کنند تا شانس آسیایی شدن‌شان حفظ شود.  در آن سو، پرسپولیس پس از 2 تساوی پی در پی بدون گل برابر ذوب آهن و سپاهان، به دنبال این است تا از 3 بازی پیش روی خود 5 امتیاز بگیرد و قهرمانی‌اش را مسجل کنند و بازی با تراکتورسازی یکی از این سه‌گانه است که نباختن در آن، برای پرسپولیسی‌ها در اولویت قرار دارد. البته اگر شاگردان برانکو به 3 امتیاز این بازی برسند و سپاهان و استقلال امتیاز از دست بدهند، پرسپولیس می‌تواند قهرمانی زودهنگامی را جشن بگیرد. جورج لیکنز در این مسابقه مسعود شجاعی، کاپیتان تیم خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. ضمن اینکه آنتونی استوکس هم دچار مصدومیت شده و دیگر غایب بزرگ تراکتوری‌هاست. پرسپولیس بازیکن محرومی ندارد و شجاع خلیل‌زاده که در بازی قبل محروم بود، در این بازی به ترکیب این تیم باز می‌گردد.
از نکات و موارد فنی و داخل مستطیل سبز که عبور کنیم، مهم‌ترین نگرانی روی سکوهاست. اتفاقات تلخ روی سکوها در یکی، دو هفته گذشته دل هر فوتبالدوستی را به درد آورده است. یکی از همین ماجراها در بازی تراکتورسازی- پیکان رخ داد و منجر به محرومیت یک جلسه‌ای تعلیقی تراکتورسازی از سوی کمیته انضباطی شد. باشگاه پرسپولیس هم برای کاهش خطرات احتمالی، اعلام کرد که هواداری از تهران به تبریز اعزام نخواهد کرد. در کل همه علاقه‌مندان فوتبال امیدوارند دیگر اتفاق تلخ و گزنده‌ای در 3 هفته باقی مانده مسابقات رخ ندهد و روی زیبای فوتبال را ببینیم. تراکتورسازی و پرسپولیس تاکنون 21 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که سهم تراکتورسازی ۸ و پرسپولیس 9 برد بوده و 4 بازی هم مساوی شده که آخرین آن تساوی بدون گل بازی رفت بود. پرسپولیسی‌ها 11 بار میهمان تراکتور بوده‌اند که حاصل آن 5 باخت، 4 برد، 2 تساوی، 7 گل زده و 11 گل خورده است. آخرین بازی دو تیم در تبریز، بازی رفت لیگ هفدهم بود که 2-1 به سود پرسپولیس خاتمه یافت. ضمن اینکه پرسپولیس از زمان حضور برانکو به تراکتورسازی نباخته و 4 برد و 2 مساوی کسب کرده است و آخرین برد تراکتورسازی هم بازی برگشت لیگ چهاردهم در تبریز با نتیجه 1-0 بوده است.
 رونمایی از مجیدی در قامت سرمربی
دو تیم همنام استقلال و استقلال خوزستان هم از ساعت 20:15 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. دیداری که موعود بنیادی فرد قضاوت آن را برعهده دارد و قهرمان نجفی و علی اکبر عظیم‌پور هم کمک‌های او هستند. استقلال با شکست 1-0 در بازی قبل مقابل پدیده، شانس قهرمانی‌اش را به حداقل رساند و باعث شد مسئولان این باشگاه دست به تغییرات روی نیمکت خود بزنند و با برکناری وینفرد شفر، فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی موقت معرفی کنند. حالا این مسابقه اولین تجربه سرمربیگری کاپیتان سابق و محبوب آبی‌هاست که حدود 4 ماه است دوران حرفه‌ای مربیگری خود را با دستیاری شفر آغاز کرده و می‌خواهد عیار خود را به عنوان نفر اول نیمکت آبی‌ها نشان دهد. استقلال هنوز امیدوار به اتفاقات است و از شانس زیادی هم برای کسب سهمیه آسیا برخوردار است ولی اگر در این مسابقه امتیاز از دست بدهد، حتی بختش  برای نایب قهرمانی هم به حداقل می‌رسد و برای همین هواداران استقلال امیدوارند مجیدی، آب رفته را به جوی بازگرداند. مربی‌ای که در اولین اقدامش گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای را از تیمش کنار گذاشت و دیروز هم اعلام شد که دستیاران خارجی شفر را نخواسته است. در مقابل، استقلال خوزستان 7 هفته است که بردی نداشته و در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد و باید دید سیدمحمد علوی، سرمربی جوان این تیم می‌تواند تیمش را نجات دهد یا خیر. نکته قابل توجه اینکه استقلال خوزستان با ۳۹ گل خورده دومین خط دفاع ضعیف لیگ است ولی استقلال با ۱۰ گل خورده عنوان بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد.  استقلال و استقلال خوزستان تاکنون 11 بازی در لیگ برتر انجام داده‌اند که 4 بار استقلال و 3 بار استقلال خوزستان برنده شده‌اند و 4 بازی هم مساوی شده است. آخرین بازی دو تیم در اهواز، 1-0 با گل روح‌الله باقری به سود استقلال به پایان رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد