hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خواص اصلی و مزایای شگفت انگیز مصرف کیوی در دوران بارداری

خواص اصلی و مزایای شگفت انگیز مصرف کیوی در دوران بارداری

تغذیه در دوران بارداری روی سلامتی مادر و جنین تاثیر بسیار زیادی دارد، پس خانم های باردار باید مراقب خوراکی هایی که مصرف میکنند باشند تا آسیبی به جنین نرسد.
کیوی میوه ای سرشار از ویتامین ث است که علاوه بر آن دارای ویتامینها و املاح معدنی بسیاری است. این میوه ارزشمند در درمان استرس و برای افراد سیگاری نیز بسیار مفید است اما برای زنان باردار چطور؟ کیوی یکی از میوه های مغذی به حساب می آید دو برابر مقدار ویتامین C لیمو شیرین را دارد.

علاوه بر این کیوی منبع خوبی از فیبر رژیمی، ویتامین E، کربوهیدرات ها، انرژی و سایر مواد معدنی است. در این بخش از بررسی خواص خوراکی ها و میوه ها در بخش بارداری نمناک برخی از مزایای سلامتی کیوی در دوران بارداری را آورده ایم.
ویار کیوی در بارداری

1. فولات

کیوی یک منبع مهم از فولات است، که از مهم ترین مواد مغذی تشکیل سلول محسوب می شود. همچنین برای سلامتی و رشد کودک شما مفید است. همچنین فولات برای توسعه اندام های حیاتی مناسب است و مقدار کافی از آن، از نقص های زایمان جلوگیری خواهد کرد. همچنین خطر سقط جنین را دور میکند.

 2. اسید فولیک

اسید فولیک نه تنها برای زنان باردار، مهم است بلکه برای خانم هایی که به دنبال باردار شدن هستند نیز بسیار عالی می باشد.

 3. ویتامین C

کیوی منبع بسیار خوبی از ویتامین C است و 140 درصد از دوز توصیه شده روزانه از ویتامین C را تامین می کند.سطح بالای ویتامین C برای مادران و نوزادان بسیار موثر می باشد.
همچنین برای عملکرد انتقال دهنده های عصبی بسیار مهم است. ویتامین C موجود در کیوی همچنین علائم پس از بارداری را کاهش میدهد.
خواص کیوی

 4. قند طبیعی

یک عدد کیوی حاوی قندهای طبیعی است، که به کنترل شما برای مصرف شیرینی کمک می کند. با شاخص گلیسمی پایینی که دارد، منجر به افزایش انسولین نمی شود. تنظیم قند خون بسیار مهم است، زیرا دیابت بارداری در این دوران بسیار معمول و شایع می باشد.

 5. بهبود هضم

یبوست و هموروئید در دوران بارداری کاملا طبیعی است که یکی از بهترینها برای درمان آن، بیوتیک ها می باشد.کیوی حاوی آنزیم ها، فیبر رژیمی و ترکیبات فنلی است.این مواد مغذی باکتری های پروبیوتیک را در سیستم گوارشی تغذیه می کند. خوردن کیوی موجب جلوگیری از یبوست، اسهال، التهاب و درد شکمی می شود.

 6. تقویت سیستم ایمنی بدن

کیوی یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است که به محافظت از RNA و DNA می پردازد و همچنین در برابر آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند و بیماری ها را در حالت خاموش نگه می دارد. همچنین سلول ها را از استرس اکسیداتیو محافظت می کند.

 7. کمک به تعادل هورمونها

نوسانات هورمونی در طول دوران بارداری، بسیار معمول است.یک لحظه بیش از حد احساسی هستید و سپس به طور ناگهانی عصبی می شوید. افسردگی، خستگی و استرس برای شما به عنوان یک مادر نیز دور از انتظار نیست. برای جلوگیری از این مشکلات کیوی را مصرف کنید.
ارزش غذایی کیوی

 مقدار توصیه شده برای مصرف کیوی

برای اطمینان داشتن از حاملگی سالم و ایمن؛ هر روز 2 تا 3 عدد میوه کیوی را مصرف کنید. اگر از آلرژی یا سایر مشکلات گوارشی رنج می برید، از مصرف کیوی در دوران بارداری اجتناب کنید.

ایده هایی برای استفاده از کیوی

همه معمولا ترجیح می دهند که کیوی را ساده مصرف کنند. اما می توانید آنها را در سالاد ها، دسرها و ماست اضافه کنید، شما همچنین می توانید از کیوی مربا تهیه کنید.

خطرات مصرف میوه کیوی در دوران بارداری 

 آلرژی به کیوی، غیر معمول است. با این حال ممکن است با مصرف کیوی در مقادیر بسیار، دچار یک واکنش آلرژیک یا تاثیر منفی بر روی سلامتی شوید.
 توصیه می شود که قبل از افزودن کیوی بیشتر به رژیم غذایی روزانه خود، ابتدا با پزشک مشورت کنید.
بارداری

 عوارض جانبی مصرف کیوی، برای زنان باردار

بعد از بررسی خواص خوردن میوه کیوی در دوران بارداری حالا مثل همیشه نوبت به بررسی عوارض ان می رسد که در ادامه بخش سلامت تغذیه در بارداری نمناک گفته ایم و شامل:

آلرژی دهانی

مصرف بیش از حد کیوی، ممکن است باعث احساس خارش یا سوزش در دهان، و ورم لب ها و زبان شود.در بعضی موارد، ممکن است منجر به آسم، بثورات و یا خارش شدید شود.

 بیماری های پوستی

مصرف بیش از حد کیوی، ممکن است موجب درماتیت، یک نوع احتلال پوستی شود.

 مشکلات گوارشی

در برخی موارد خاص، مصرف بیش از حد کیوی، ممکن است باعث اسهال، استفراغ و حالت تهوع شود.

 آسیب به پانکراس

کیوی یک منبع غنی از ویتامین C، ویتامین E، سروتونین و پتاسیم است.هنگامی که در میزان زیاد مصرف شود، می تواند سطح تری گیلیسیرید در خون را تغییر دهد و در دراز مدت، موجب آسیب به پانکراس می شود.
 کیوی دارای خواص ضد قارچی است و می تواند به عنوان یک اثر افزایشی همراه با داروهای ضد قارچی دیگر مصرف شود. در صورت استفاده از داروهای ضد انعقاد، هپارین، آسپرین، داروهای غیر استروئید، ضد التهابی یا ضد پلاکت، قبل از مصرف کیوی، با پزشک خود مشورت کنید.
عوارض کیوی در بارداری

نکات پایانی مصرف کیوی در دوران بارداری

اکنون که می دانید چرا باید کیوی را بخورید و در طول بارداری چگونه از این میوه مصرف کنید، به برخی اقدامات احتیاطی برای مصرف کیوی عمل کنید:
 کیوی ها را به خوبی بشویید، تا پاتوژن ها،که مواد شیمیایی مضر آن هستند را از بین ببرید.
 به یاد داشته باشید که کیوی بسیار اسیدی است و مصرف بیش از حد آن، ممکن است باعث زخم دهان و گلو شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد