hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شهرداری اصفهان متولی ایجاد شبکه جمع‌آوری روان‌آب است

شهرداری اصفهان متولی ایجاد شبکه جمع‌آوری روان‌آب است

سخنگوی شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه متولی ایجاد شبکه جمع آوری روان آب‌های شهرداری است، گفت: اگر آب ناودان ها وارد چاه های جذبی شود این آب موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی می شود، همچنین شهرداری باید در محلات و خیابان های مختلف شهر اقدام به ایجاد شبکه جمع آوری روان آب ها و حفر چاه‌های جذبی کند.
مهرداد خورسندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در پی بارندگی‌های روز گذشته حدود ۴۶۴ حادثه به شرکت آبفا اعلام شد، اظهار کرد: از این تعداد ۳۷۲ حادثه مربوط به پس زدگی فاضلاب بود که به حدود ۲۱۸ مورد آن رسیدگی شد.
وی با بیان اینکه بسیاری از انشعاب فاضلاب زیر تراز منفی ۶۰ است، گفت: شرکت آبفا اشتراک فاضلاب را تا سطح منفی ۶۰ واگذار می کند و واگذاری اشتراک تا زیر این تراز را ندارد، از سوی دیگر در منفی ۶۰ مشترک باید شیب یک طرفه فاضلاب نصب کند تا در زمان بارندگی پس زدگی فاضلاب نداشته باشد، همچنین باید از صحت کارکرد این شیب مطلع باشد.
سخنگوی شرکت آبفا استان اصفهان افزود: بیشتر حوادث روز گذشته زیر منفی ۶۰ بود که یا انشعابات آنها بسیار قدیمی و یا غیرمجاز بود.
وی درباره پس زدگی فاضلاب در خیابان های مختلف شهر نیز توضیح داد: زمانی که حجم زیادی باران وارد شبکه فاضلاب می شود به دلیل اینکه در این شبکه فضایی برای روان آب ها طراحی نشده و تنها برای جمع آوری فاضلاب منازل مسکونی، واحدهای تجاری و ... است، بنابراین زمانی که حجم زیادی آب باران از طریق برداشتن دریچه‌های چاه فاضلاب و نبود چاه جمع آوری باران در بسیاری از خانه ها، وارد شبکه فاضلاب می شود.
خورسندی افزود: با توجه به اینکه اکثر لوله های فاضلاب بتنی است، بنابراین زمانی که آب با فشار وارد شبکه فاضلاب می شود این شبکه با ریزش دچار گرفتگی می شود، از سوی دیگر بعضا شن، نخاله و زباله به همراه روان آب ها وارد شبکه فاضلاب می شود بنابراین این شبکه دچار گرفتگی و در نهایت پس زدگی فاضلاب می شود.
وی از شهرندان درخواست کرد تا هنگام بارندگی اصلا دریچه های فاضلاب را بر ندارند.
سخنگوی شرکت آبفا استان اصفهان همچنین به ریشه درختان و گیاهان رونده در سطح شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعضا فاصله این درختان با شبکه فاضلاب کم است، بنابراین از شهرداری باید نسبت به کاشت نوع درختان و فاصله آن با شبکه فاضلاب باید دقت بالایی داشته باشد.
وی درباره اینکه چرا در اصفهان شبکه هدایت روان آب‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: برای حفر چاه های جذبی سازمان نظام مهندسی باید ورود و باید برای دادن پایان کار سخت گیری کند.
خورسندی تاکید کرد: اگر آب ناودان ها وارد چاه های جذبی شود این آب موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی می شود، همچنین شهرداری باید در محلات و خیابان های مختلف شهر اقدام به ایجاد شبکه جمع آوری روان آب ها و حفر چاه های جذبی کند.
وی تاکید کرد: متولی شبکه جمع آوری روان آب ها شهرداری است و شرکت آب و فاضلاب وظیفه توزیع آب شرب و جمع آوری، تصفیه و دفع فاضلاب را دارد.
سخنگوی شرکت آبفا استان اصفهان درباره تاثیر بارش های دو روز گذشته بر تامین آب شرب اصفهان، گفت: مطابق آمارها بیشتر بارش ها در نواحی شرق و شمال اصفهان بود و نواحی غرب استان که آب حاصل از بارش ها پشت سد زاینده رود ذخیره می شود بارش هایی به نسبت پایین تر از نواحی شمال و شرق اصفهان داشت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد