hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تنها ۴۰ درصد مردم کردستان دو دز واکس کرونا را دریافت کرده اند

تنها ۴۰ درصد مردم کردستان دو دز واکس کرونا را دریافت کرده اند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: حدود 69 درصد مردم استان دز اول و ۴۰ درصد نیز دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

فرزین رضاعی در گفت و گو با خبرنگار مهر از آمار پایین واکسیناسیون کرونا در استان کردستان خبر داد و افزود: از این حیث کردستان جزو سه استان پایین کشور است.

وی افزود: جمعیت هدف استان کردستان برای زدن واکسن کرونا یک میلیون و ۳۴۶ هزار نفر است که تاکنون حدود ۶۹ درصد دُز اول واکسن کرونا و ۴۰ درصد در دُز دوم را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار کرد: از روز اول شیوع کرونا در استان کردستان تاکنون ۴۲۶ هزار و ۳۵ نفر بستری شده اند و از این تعداد ۳۴۷ هزار و ۲۸۷ نفر بهبود کامل یافته اند.

رضاعی افزود: از لحاظ جمعیت شهری در خصوص تزریق واکسن کرونا بیجار با ۹۲ درصد در دُز اول و ۶۶ درصد در دُز دوم بیشترین استقبال و مریوان با ۵۶ درصد در دُز اول و ۲۶ درصد در دُز دوم کمترین استقبال را داشته اند.

وی اعلام کرد: کل جمعیت هدف روستایی استان کردستان برای تزریق واکسن کرونا ۱۸۷ هزار نفر است که تاکنون ۵۶ درصد آنها دُز اول این واکسن را دریافت کرده اند وروستاهای دیواندره با ۸۵ درصد و مریوان با ۳۳ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین استقبال را از واکسن کرونا داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از دریافت ۱۵۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا برای استان خبر داد و گفت: دغدغه متقاضیان واکسن آسترازنکا در استان کردستان رفع شده و هر کس خواهان این واکسن است می‌تواند در مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا آن را تزریق کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از واکسینه کردن ۷۵ درصد از دانش آموزان استان و ۳۳ درصد مادران باردار در برابر ویروس کرونا خبر داد و گفت: از جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان کردستان ۱۲۴ هزار و ۵۶۳ نفر آنها دانش آموز هستند.

رضاعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بانه و دیواندره در وضعیت قرمز، سروآباد زرد و مابقی شهرها در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و اگر شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه باشند میزان جان باختگان کرونا در استان روز به روز افزایش خواهد یافت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد