hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > حواشی و شایعه، سوغات آبی‌ها از مشهد

حواشی و شایعه، سوغات آبی‌ها از مشهد

امید و ناامیدی و افتادن از عرش به فرش؛ گاهی در فوتبال فاصله‌ای به اندازه 24 ساعت دارند. این احساسی است که استقلالی‌ها آن را در روزها و هفته‌های اخیر به صورت کامل حس کرده‌اند. آبی‌پوشان که دربی را باخته بودند، برابر سایپا هم به تساوی بدون گل رسیدند تا لیگ را از دست رفته ببینند ولی این تیم در ادامه الهلال را در بازی رفت لیگ قهرمانان آسیا شکست داد و سپس سپاهان را در ورزشگاه نقش جهان با گل دقیقه 97 آیاندا پاتوسی از پیش رو برداشت تا استقلالی‌ها غرق در شادی شوند و وینفرد شفر را به سبک جشن‌های قهرمانی روی هوا بیندازند.
امید و ناامیدی و افتادن از عرش به فرش؛ گاهی در فوتبال فاصله‌ای به اندازه 24 ساعت دارند. این احساسی است که استقلالی‌ها آن را در روزها و هفته‌های اخیر به صورت کامل حس کرده‌اند. آبی‌پوشان که دربی را باخته بودند، برابر سایپا هم به تساوی بدون گل رسیدند تا لیگ را از دست رفته ببینند ولی این تیم در ادامه الهلال را در بازی رفت لیگ قهرمانان آسیا شکست داد و سپس سپاهان را در ورزشگاه نقش جهان با گل دقیقه 97 آیاندا پاتوسی از پیش رو برداشت تا استقلالی‌ها غرق در شادی شوند و وینفرد شفر را به سبک جشن‌های قهرمانی روی هوا بیندازند. استقلال، ماشین‌سازی را هم شکست داد تا  بتواند خود را به رده دوم جدول برساند و این امیدواری برای قهرمانی به اوج خود برسد. آبی‌ها هرچند بازی برگشت خود به الهلال را واگذار کردند تا امیدهای آسیایی این تیم کمرنگ شود ولی در هفته بیست و هفتم لیگ برتر، باز هم نتایج برای استقلال امیدوارکننده آغاز شد. تراکتورسازی بازی‌اش را به ذوب آهن واگذار کرد و پرسپولیس و سپاهان هم به تساوی بدون گل رسیدند. در این شرایط استقلال می‌توانست با پیروزی بر پدیده، 53 امتیازی شده و خود را به 3 امتیازی پرسپولیس 56 امتیازی برساند اما آن چیزی که استقلالی‌ها در سر می‌پروراندند، رخ نداد. شکست 1-0 استقلال مقابل پدیده، نتیجه‌ای بود که هواداران آبی انتظار آن را نداشتند اما بهنام برزای با گلی که وارد دروازه تیم سابق خود کرد و به خاطر ناراحتی از زدن این گل اشک هم ریخت، رؤیاهای استقلال را پرپر کرد تا سیدمهدی رحمتی که در این بازی نیز ذخیره بود، ایستاده در کنار نیمکت استقلال اشک بریزد. اما این همه ماجرای شکست استقلال در مشهد نبود و اتفاق‌های قابل توجه دیگری هم افتاد. ماجرا از قهر گادوین منشا شروع شد. گفته می‌شود این بازیکن بعد از اینکه متوجه شد نامش در ترکیب تیم نیست، نسبت به این موضوع ابراز ناراحتی کرد و همین مسأله باعث شد تا سرمربی استقلال نام او را در آستانه این دیدار از لیست 18 نفره نیز خط بزند. اتفاق دیگر تغییراتی بود که در خط دفاعی این تیم رخ داد. استقلال در بازی‌های اخیر با ترکیب دفاعی پژمان منتظری و محمد دانشگر به میدان رفته بود و این دو کنار هم نمایش مناسبی داشتند اما شفر در ادامه تغییرات عجیب در ترکیب خود، این بار تصمیم گرفت منتظری را به پست دفاع راست ببرد تا وریا غفوری در پست وینگر راست بازی کند و به همین دلیل روزبه چشمی در کنار دانشگر زوج دفاع وسط استقلال را تشکیل دادند. زوجی که در نیمه اول به هیچ عنوان نتوانستند جلوی حملات سریع حریف را بگیرند و تک گل پدیده که در دقیقه ۹ به ثمر رسید هم دقیقاً روی سرعت کم چشمی رخ داد. جایی که بهنام برزای موفق شد این بازیکن را چند گام جا بگذارد. نزدیکان باشگاه می‌گویند این تغییر پست، ناراحتی وریا و چشمی از شفر را هم به همراه داشته است. اتفاق دیگر در دقیقه 40 بازی رخ داد. شفر که از عقب افتادن تیمش بسیار عصبی به نظر می‌رسید، در تصمیمی غیرمنتظره داریوش شجاعیان را بیرون کشید و مرتضی تبریزی را به جای او روانه میدان کرد. موضوعی که ناراحتی شجاعیان را به همراه داشت و او که با تبریزی دست هم نداده بود، قصد داشت مستقیم به رختکن برود که خیلی زود از این تصمیم خود صرف نظر کرد و روی نیمکت نشست.
 شایعه‌ای که به حقیقت نزدیک شد
پس از پایان بازی که با پنجمین باخت استقلال در لیگ برتر همراه بود و شانس قهرمانی آبی‌پوشان را بشدت کاهش داد، خبر رسید مسئولان باشگاه استقلال که در مشهد حضور داشتند، در همان جا جلسه‌ای را درخصوص وضعیت ادامه همکاری با شفر برگزار کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که هدایت استقلال را به صورت موقت تا پایان فصل به فرهاد مجیدی بسپارند. گرچه خبرهای تأیید نشده حاکی از این است که مجیدی این پیشنهاد را نپذیرفته و خواهان سرمربیگری دائم است. کاروان استقلال در شرایطی عصر دیروز از مشهد به تهران رسید که مجیدی با پرواز 5 صبح به پایتخت بازگشت. وینفرد شفر پس از بازگشت کاروان استقلال از مشهد به تهران در فرودگاه و در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره شکست تیمش گفت که خسته است. او در ادامه و در واکنش به تعلیق فعالیتش در استقلال و اخراج از این تیم گفت: «الان فقط می‌خواهم به خانه بروم.» سرمربی آلمانی استقلال که با پاسخ‌های کوتاه و بدون ارتباط به خبرنگاران پاسخ می‌داد، درباره اینکه چرا عصبی است، با خنده از کنار این سؤال هم گذشت.
 چه کسی خبر برکناری قطعی شفر را رسانه‌ای کرد؟
از صبح روز گذشته، خبری کوتاه و با یک مضمون مشترک روی خروجی سایت‌های خبری و البته کانال‌های هواداران منتشر شد. خبرها حکایت از برکناری قطعی شفر و ادامه کار آبی‌ها با فرهاد مجیدی داشت. با این اوصاف، موضعی رسمی از جانب باشگاه گرفته نشده بود تا اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال در مصاحبه با فارس، اوضاع را مبهم کرد. امیرحسین فتحی درخصوص صحبت‌هایی که در مورد برکناری شفر و انتخاب فرهاد مجیدی مطرح شده، گفت: «صحبت‌های مطرح شده همه گمانه‌زنی رسانه‌هاست و هیچ صحبت رسمی از سوی مسئولان باشگاه استقلال مطرح نشده است. ما بازی مهمی را باختیم ولی از طرف ما هیچ تصمیمی درخصوص برکناری وینفرد شفر و جانشینی مجیدی اتخاذ نشده است. باید با مشاوران فنی و افراد اهل فن و هیأت مدیره صحبت کنم. بحث ماندن آقای شفر یک بحث فنی است و نه احساسی. ما یک طرف بحث قرارداد با وی را داریم و از یک طرف هم بحث فنی داریم.»
در این میان سؤال مهم این است چه کسی خبر برکناری قطعی شفر را به چند رسانه منتقل کرده است. یکی از نزدیکان باشگاه که نمی‌خواست نامش فاش شود، گفت: «ممکن است آقای خطیر نظر شخصی‌اش را به رسانه‌ها گفته باشد.» به هر حال در ماه‌های گذشته اختلاف میان خطیر معاون باشگاه استقلال و شفر، علنی شده بود. نکته حائز اهمیت اینکه شایعاتی هم از مذاکره استقلالی‌ها با روبرتو دونادونی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا و زوران مامیچ سرمربی کروات سابق الهلال که به تازگی برکنار شده، برای جانشینی شفر منتشر شد.
نکته‌ای که وجود دارد اینکه به نظر می‌رسد برای ماندن یا رفتن شفر بین اعضای هیأت مدیره استقلال، اختلاف نظر وجود دارد. از سویی ایرنا در خبری مدعی شد 3 نفر از اعضای هیأت مدیره استقلال خواهان برکناری شفر شده‌اند و در تماس با مدیرعامل، موضع خود را شفاف اعلام کرده‌اند. البته شفر یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و ارزش قرارداد او یک میلیون و 200 هزار دلار (معادل 15 میلیارد تومان) است و فسخ قراردادش برای استقلال هزینه زیادی خواهد داشت و در چنین شرایطی مسئولان باشگاه باید به دنبال راهکاری برای فسخ احتمالی این قرارداد باشند.
همه این‌ها در شرایطی رخ داده که استقلال هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی هر چند اندک دارد ولی باید سهمیه آسیایی خود را به دست آورد. این تیم 3 بازی دیگر در پیش دارد و باید آینده‌اش را بسازد ولی حالا درگیر حاشیه‌ای جدید شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد