hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در قم بعد از ۱۱۸ روز

صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در قم بعد از ۱۱۸ روز

قدیر گفت: خوشبختانه بعد از حدود ۱۱۸ روز، فوتی‌های کرونا در قم روز گذشته به صفر رسید.
محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد عنوان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۲۱ هزار ۳۸۴ دز واکسن کرونا در استان به گروه‌های هدف تزریق شده‌است و باید در زمینه واکسن گروه‌های بالای ۱۲ سال و دانش آموزان دقت بیشتری از سوی آموزش و پرورش صورت گیرد و با گروه‌های ضد واکسن و واکسن هراسان از طریق دستگاه قضا برخورد شود.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان روند نزولی بیماری در استان افزود: در شرایط کنونی شرایط استان به لحاظ بیماری مطلوب است و روند نزولی داریم، ولی این شرایط نباید هرگونه عادی انگاری به دنبال داشته باشد تا درگیر موج ششم کرونا نباشیم.
قدیر گفت: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی دو بال مهم در مقابله با کرونا است و باید شهروندان در کنار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به واکسینه شدن هم زودتر اقدام کنند.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، در شبانه روز گذشته ۵۶ نفر با علائم مشکوک به کرونا پذیرش و ۴۶ تن از آن‌ها بستری شدند؛ همچنین ۲۶۸ بیمار کرونایی در قم بستری هستند، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳۱ تست در این استان انجام شد که ۷۴ مورد از آن‌ها مثبت گزارش شده است.
قدیر با اشاره به راه اندازی مرکز واکسیناسیون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در روز‌های گذشته، افزود: دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز تجهیز و در مناطق پر جمعیت مستقر شده تا دسترسی همشهریان به مراکز تزریق آسان گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تصریح کرد: خوشبختانه بعد از حدود ۱۱۸ روز، فوتی‌های کرونا در قم روز گذشته به صفر رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد