hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > داوران فوتبال چقدر دستمزد می‌گیرند؟/ تفاوت چشم‌گیر دستمزد داوران و کمک داوران لیگ برتری

داوران فوتبال چقدر دستمزد می‌گیرند؟/ تفاوت چشم‌گیر دستمزد داوران و کمک داوران لیگ برتری

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره دستمزد داوران و کمک داوران لیگ برتری توضیحات جالبی ارائه کرد.
خداداد افشاریان در گفت‌وگو با برنامه ورزشی رادیو تهران اظهاراتی داشت که گزیده آن را در زیر می‌خوانید:
*داوران در سه هفته لیگ امسال خیلی سرحال، بشاش، با اعتماد به نفس بالا و از همه مهم‌تر با همدلی فوق‌العاده بالا به مسابقات اعزام شدند.
*به جز یک بازی که کمک داور اشتباه کرد، سایر مسابقات به‌خیر گذشت و حق به حقدار رسید. هیچ تیمی در این سه هفته طلبکار نیست، شاید در یکی دو بازی لیگ یک به مشکل خورده باشیم، اما سعی کردیم داوران را با روحیه خوبی اعزام کنیم.
*در جام جهانی فوتبال مردان، فوتبال بانوان، فوتسال آقایان و جام جهانی فوتبال ساحلی داور داشته و داریم. همه این مسائل حاصل زحماتی است که داوران و فدراسیون فوتبال می‌کشند. هر جایی در آسیا مسابقات حساسی در همه بخش‌ها برگزار شود از داوران خانم و مردان ایرانی استفاده می‌شود. جایگاه ما در داوری آسیا بسیار محکم و باصلابت است و قوام خاص خود را دارد.
*دستمزد داوران ۴ برابر شده، اما مبلغ آن ۴ میلیون تومان نیست. هر داور برای قضاوت در لیگ برتر ۵ میلیون و ۹۰ هزار تومان می‌گیرد و اگر اشتباه نکنم کمک داور هم ۷۵۰ هزار تومان دریافت می‌کند.
*نمی‌گویم این مبلغ خیلی زیاد است، اما سعی کردیم به واقعیت نزدیک باشد. داوران چهارم و ناظران هم در این رنج دستمزد می‌گیرند. دستمزد داوران در تمام رده‌های فوتبال بانوان و آقایان ۴ برابر شده است.
*اگر ۳۰ هفته در طول فصل داشته باشیم، داوران خیلی خوب ما شاید حدود ۱۷ تا ۲۰ بازی و کمتر یا بیشتر قضاوت کنند. به هر صورت سعی داریم نسبت به سال گذشته قضاوت داوران حداقل دو برابر شود.
*در نیم فصل هم کار کارشناسی انجام می‌دهیم و سعی داریم حق‌الزحمه داوران را به واقعیت نزدیک کنیم. در آن زمان از داوران تست گرفته خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد