hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درمان خانگی سوزش معده

درمان خانگی سوزش معده

اگر شما هم از رفلکس معده رنج میبرید و به دنبال درمان خانگی سوزش معده هستید مقاله علمی و سلامت آرگا با پیشنهاد ۱۷ روش درمان سنتی را دنبال کنید تا سوزش معده تان را در خانه با طب سنتی درمان کنید.
درمان خانگی سوزش معده یا رفلکس معده بهتر است با استفاده از روش های طبیعی باشد. از آنجایی که روش های طبیعی زیادی برای درمان سوزش معده وجود دارد ما این روش ها را برای مشکلات مربوط به معده توصیه می کنیم که ساده ترین آن مصرف یک نوشیدنی سالم است.

درمان خانگی سوزش معده

درمان خانگی سوزش معده
بالا آمدن ترشحات معده باعث سوزش میشود که به رفلکس گوارشی اطلاق می گردد، این حالت به دلیل عملکرد نادرست دریچه مری اتفاق می افتد.
این ناراحتی اغلب موارد شب ها به وجود می آید اما ممکن است پس از غذا خوردن نیز احساس شود، اگر در هفته بیش از دوبار رفلکس معده دارید این برای شما یک بیماری محسوب میشود و حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.


شما می توانید از روش های طبیعی برای درمان سوزش معده را پیش بگیرید تا از این سوزش عذاب آور رهایی یابید یکی از آسان ترین روش درمان سوزش معده نوشیدن یک لیوان آب است تا اسید معده کاهش یابد بر خلاف تصور عموم خوردن نوشیدنی های گاز دار اصلا توصیه نمی شود.
درمان خانگی سوزش معده

برای جلوگیری از سوزش معده در شب:

برای جلوگیری از رفلکس معده در شب از خوابیدن بلافاصله بعد از خوردن شام اجتناب کنید و همینطور فعالیت شدید انجام ندهید بهتر است برای هنگام خواب سر بالاتر از بدن قرار بگیرد این به منظور بالشت بلند نیست حدود ۱۵ سانتی متر کافی است.
خود درمانی برای بهبود سوزش معده نباید طو لانی مدت ادامه یابد خود درمانی را بیشتر از ۱۵ روز انجام ندهید. در واقع این داروها برای طولانی مدت توصیه نمی شود. اگر علائم بیماری ادامه یابد باید حتما با پزشک مشورت گردد.
عوامل سوزش معده

روش های درمان طبیعی سوزش معده

  • سرکه
برای کسانی که از رفلکس اسید، که باعث سوزش معده می‌شود، رنج می‌برند، سرکه می‌تواند اسفنکتر پایین مری را جهت بسته شدن تحریک کند، و در نتیجه از بالا آمدن اسید جلوگیری کند.
  • نوشیدن آلوئه ورا
نوشیدن آلوئه ورا با از بین بردن التهاب و کمک به التیام دستگاه گوارشی به اختلال سوزش معده کمک میکند.
  • جوش شیرین
جوش شیرین یک آنتی‌اسید طبیعی است که به طور موثری در عرض چند دقیقه تاثیر خود را می‌گذارد، و در نتیجه سبب می‌شود که سوزش معده‌تان سریعا تسکین بیابد.
  • تخم رازیانه
یکی از سریع ترین روش های درمان خانگی موثر سوزش معده جویدن تخم رازیانه است البته شما می توانید از دم کرده آن نیز استفاده کنید.
  • نعناع
خوردن نعناع به هضم غذا و تسکین دهنده درد های معده برای افرادی که دچار سوء هاضمه و سوزش معده هستند کمک میکند
  • زنجبیل
زنجبیل اسید داخل معده را جذب می‌کند و به آرام کردن اعصاب‌تان (که در بروز سوزش معده نقش دارد) کمک می‌کند.
سوزش معده
  • شیر
نوشیدن شیر سرد یکی از ساده‌ترین درمان های خانگی برای علائم خفیف یا اولیه‌ی سوزش معده است. شیر سرد به استراحت دریچه‌ی بین معده و مری‌تان کمک می‌کند.
  • آب کلم برگ
نوشیدن آب کلم به دلیل داشتن ضد التهابی طبیعی به درمان انواع مشکلات گوارشی کمک می کند.
  • بادام
خوردن بادام هم کمک زیادی برای رهایی از سوزش معده به شما میک ند و یک درمان ساده است.
  • دمنوش بابونه
بابونه دارای خواصی دارویی است که درمان بسیار موثری برای سوزش معده دارد. علاوه بر این، دمنوش این گیاه به کاهش التهاب در معده‌تان کمک می‌کند.
  • ترکیب شیر سرد و سودا
ترکیب شیر سرد و سودا بهترین درمان طبیعی برای مقابله با سوزش معده در خانه است، باید یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک لیوان شیر سرد ترکیب کنید و سپس نوشیدنی حاصل را بنوشید. اما قهوه، شکر یا هر طعم دهنده‌ی دیگری به این شیر اضافه نکنید. فقط باید شیر ساده‌ای را مصرف کنید که به آن سودا اضافه شده است.
سوزش معده
  • نوشیدنی لیمو و عسل
عسل و لیمو در کاهش سوزش معده بسیار موثر هستند زیرا آنزیم‌هایی دارند که بلافاصله بر روی آنزیم‌های گوارشی تاثیر می‌گذارند و اثر آنها را خنثی می‌کنند و همچنین سبب کنترل تولید بیش از حد آنها می‌شوند.
  • آب سیب زمینی
این ماده‌ی خوراکی دارای آنزیمی است که مسئولیت خنثی کردن اسید را در دستگاه گوارش شما بر عهده دارد. بهتر این است که آب سیب‌زمینی را صبح‌ها با معده‌ی خالی مصرف کنید.به این ترتیب تاثیر آنها را روی بدن‌تان کاهش می‌دهد و از سوزش معده جلوگیری می‌کند.
  • آب دوغ
از آن‌جایی که آب‌دوغ درای خواص اسیدی است، می‌تواند روی معده تاثیر بگذارد و رفلاکس اسید و سوزش معده را تسکین بدهد.
برگ‌های ریحان می‌توانند تا حدی به از بین بردن این اختلالات گوارشی کمک کند.
  • خردل
شاید عجیب به نظر برسد اما خردل هم یکی از داروهای خانگی موثر برای درمان سوزش معده است. هر زمانی که از حملات رفلکس اسید رنج می‌برید، خردل می‌تواند شگفتی بیافریند و فورا سوزش معده‌تان را تسکین دهد.
  • زیره سبز
دانه‌های زیره‌ی سبز به تحریک هضم کمک می‌کنند و همچنین مشکلات گوارشی از جمله اسیدیته و گاز را کاهش می‌دهند.
سوزش و رفلکس معده
  • جویدن آدامس
مطالعات انجام گرفته بر روی رفلاکس اسید معده نشان داده است که اشخاص مبتلا به این بیماری می توانند، با استفاده از آدامس بدون قند به مدت ۳۰ دقیقه و بعد از غذا آن را بجوند و از این طریق از نتایج این روش درمانی بهرمند شوند.
جویدن آدامس موجب تحریک غدد بزاقی شده و در نتیجه جریان بزاق افزایش می یابد و از این طریق، اسیدی که در سیستم گوارشی ایجاد شده باشد در آن حل شده و شسته خواهد شد.
  • موز و سیب
موز دارای آنتی اکسیدان های طبیعی بوده و مصرف این میوه می تواند با رفلاکس اسید معده مقابله کند، بنابراین در صورتی که می خواهید از ساده ترین روشهای درمان خانگی برای تسکین سوزش سر دل استفاده کنید، می توانید خوردن کمی موز را تجربه کنید.
همچنین مصرف روزانه یک عدد سیب و خوردن آن پیش از رفتن به رختخواب می تواند در تسکین درد معده و رفع رفلاکس اسید موثر واقع شود.
درمان سوزش معده
حال شست و شوی اسید، موجب رفع نشانه های رفلاکس می شود، بنابراین استفاده از این روش راهکاری مناسب برای بهبود سوزش سر دل است.
همانطور که گفتیم؛ می توانید بعد از هر وعده غذایی که میل می کنید، یک آدامس بدون قند را بردارید و بجوید، انجام این کار به مدت ۳۰ دقیقه می تواند موجب دستیابی به نتیجه دلخواهتان شود.
  • پرهیز از کشیدن سیگار و عدم مصرف الکل
نوشیدن الکل و کشیدن سیگار هر دو می توانند رفلاکس معده را شدیدتر کنند. نیکوتین و الکل موجب ضعیف شدن عضلات موجود در شکم می شوند، در نتیجه ممکن است، برگشت محتویات معده اتفاق بیفتد.
درمانهای خانگی سوزش معده
از این رو برای جلوگیری از مشکل سوزش معده و رفلکس اسید، بهتر است در صورت کشیدن سیگار و مصرف الکل، آنها را کنار بگذارید و با انجام این کار سلامت کلی بدن را بهبود بخشیده و از رفلاکس اسید جلوگیری نمایید.
امیدوارم توانسته باشیم با ارئه روش های درمانی ساده در جهت کاهش سوزش معده به شما عزیزان کمک کرده باشم تا با طب سنتی از شر رفلکس معده رهایی یابید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد