hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > آخرین وضعیت بازار طلا و سکه

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در شش روز گذشته قیمت‌ها با درصد کمی افزایش و کاهش تجربه کرده و توانست قیمت نسبی خود را حفظ کند، تغییر قیمت سکه و طلا فقط به بازار ارز و قیمت انس جهانی بستگی دارد، اگر روند این دو مولفه همانند روزهای گذشته باشد، قیمت طلا و سکه نیز در همین محدوده نوسان می‌کند.
آیت محمد ولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره وضعیت فعلی بازار سکه و طلا، اظهار کرد: در چند روز اخیر قیمت طلا و سکه نوساناتی را تجربه کرده به طوری که چندین روز افزایشی اما در بیشتر اوقات کاهشی بوده است. انس جهانی طلا در این مدت کاهش و افزایش‌های مختصری را تجربه کرده است، بازار ارز نیز در همان قیمت ۱۰ روز گذشته و با درصدهای مختصری نوسان قیمت پیشین خود را حفظ کرده است.
وی افزود: به همین دلیل بازار اکنون آرامش بیش از ۴۰ درصدی خود را حفظ کرده است به طوری که قیمت سکه و طلا تا حدودی در این مدت ثابت بوده است، اما تقاضا موجود در بازار مطلوب نبوده و اکنون تقاضا در بازار کمتر از ۴۰ درصد است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: زمانی که آرامش به بازار بازگشته و قیمت ثابت بماند به طوری که شاهد نوسانات شدید قیمتی نباشیم. صنعت طلا و جواهر نیز رونق گرفته و داد و ستدها و تقاضا بهبود می‌یابد. پیش بینی می‌شود در روزهای آینده بازار به این وضعیت برسد.
محمدولی اضافه کرد: در شش روز گذشته قیمت‌ها با درصد کمی افزایش و کاهش تجربه کرده و توانست قیمت نسبی خود را حفظ کند، کاهش یا افزایش قیمت سکه و طلا فقط به بازار ارز و قیمت انس جهانی بستگی دارد. اگر روند این دو مؤلفه همانند روزهای گذشته باشد، قیمت طلا و سکه نیز در همین محدوده نوسان می‌کند که آن‌قدرها التهاب آمیز نیست.
وی ادامه داد: برخی ارتباطات و رفت و آمدها در بین سران کشورها می‌تواند بر انس جهانی طلا تأثیرگذار باشد که در قیمت طلا ایران نیز تأثیر گذار خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد