hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گوجه فرنگی باز هم گران شد

گوجه فرنگی باز هم گران شد

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد با بیان اینکه در حال حاضر گوجه فرنگی تنها از شیراز به مشهد ارسال می‌شود، در رابطه با افزایش قیمت این محصول گفت: در سال جاری به دلیل کمبود آب و بارندگی و خشکسالی نسبت به سال‌های گذشته کشت گوجه کاهش یافته است. از طرف دیگر صادرات این محصول موجب شده قیمت پایه این محصول افزایش پیدا کند.
حیدر ساکن برجی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با افزایش قیمت گوجه فرنگی در بازار اظهار کرد: فصل کشت گوجه فرنگی در اکثر استان‌های همجوار به دلیل برودت و سرما تمام شده است. در حال حاضر تنها از شیراز گوجه فرنگی به مشهد ارسال می‌شود. هم‌اکنون گوجه‌ فرنگی بوته‌ای از ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان، قیمت گوجه فرنگی صادراتی بین ۹۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و باقی گوجه‌ها از ۱۰ هزار تومان به پایین در هر کیلو به فروش می‌رسد.
وی افزود: همچنین گوجه‌ فرنگی گلخانه‌ای به ازای هر کیلو تا ۱۷ هزار تومان در میدان بار به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه صنف بار فروشان مشهد خاطرنشان کرد: در فصول مختلف در مناطق جنوبی کشور گوجه‌ فرنگی به اندازه کافی موجود است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
ساکن برجی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت قیمت گوجه، صادرات گوجه است، با اشاره به شروع فصل سرما افزود: در حال حاضر و با شروع فصل سرما تنها در مناطق گرمسیر گوجه فرنگی بوته‌ای موجود است. قیمت گوجه فرنگی به میزان تقاضا نیز بستگی دارد. اگر حجم بالایی از صادرات انجام شود، افزایش قیمت آن نیز طبیعی خواهد بود اما اگر صادرات صورت نگیرد، قیمت گوجه‌ فرنگی تغییر چندانی پیدا نخواهد کرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد