hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تغییر رنگ شهرستان های فارس به دلیل عدم توجه به پروتکل های بهداشتی

تغییر رنگ شهرستان های فارس به دلیل عدم توجه به پروتکل های بهداشتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:تغییر وضعیت شهرستان های استان به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا، خطری جدی است که با بی توجهی نسبت به رعایت بهداشت تشدید شده است.
​به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مهرزاد لطفی در نشست روزانه مدیریت بیماری کرونا در علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه عادی انگاری و بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آفت سلامت عمومی است، تاکید کرد: با گذشت حدود ۲۰ ماه از شیوع کرونا، همچنان پایبندی به رعایت اصول بهداشتی و تزریق واکسن دو ضرورت مهم برای حفظ سلامت عمومی در برابر این بحران است و در این زمینه جوانان و نوجوانان استان نقش تأثیرگذاری دارند که می‌توانند پا به پای مدافعان سلامت در تأمین سلامت جامعه نقش داشته باشند.
او با اعلام اینکه هم اکنون دو شهرستان در استان در وضعیت قرمز به سر می‌برند، با مهم برشمردن تشدید نظارت مسؤولان در شهرستان‌های استان به ویژه مناطقی که در وضعیت هشدار قرار دارند، گفت: تغییر وضعیت شهرستان‌های استان به دلیل افزایش آمارها، خطری جدی است که با بی توجهی نسبت به رعایت بهداشت، تشدید شده و جان تمامی اعضای جامعه را تهدید می‌کند.
دکتر لطفی با اعلام اینکه که همچنان کروناویروس در جامعه وجود دارد و این بیماری خطرناک، بی رحمانه خانواده‌ها را داغدار می‌کند، اضافه کرد: عزم جدی مردم، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹، بسیار تأثیرگذار است.
او با تاکید بر نقش مردم در سلامت جامعه، تنها راه برون رفت از این بحران و مهمترین اقدام برای کنترل کرونا را مشارکت در واکسیناسیون عمومی و پایبندی جدی به شیوه نامه‌های بهداشتی دانست و از مردم خواست تا با توجه به سرد شدن هوا، از سهل انگاری در این وضعیت بحرانی، به ویژه برگزاری مهمانی و دورهمی بپرهیزند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه نشست امروز ضمن پایش آخرین وضعیت ابتلاء در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان‌های با وضعیت قرمز، به بررسی روند نمونه گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌ها، میزان اشغال تخت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونا، علت‌های جان باختن مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته و روند واکسیناسیون در استان پرداخت.
اعلام گزارش‌های مربوط به آخرین آمار انجام واکسیناسیون در استان و بازدیدهای انجام شده از مراکز واکسیناسیون شهرستان‌ها، آخرین روند پیگیری مصوبات پیشین ستاد، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد