hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ستاد ملی تالاب‌ها در دولت دوازدهم کاری برای نجات خلیج گرگان انجام نداد

ستاد ملی تالاب‌ها در دولت دوازدهم کاری برای نجات خلیج گرگان انجام نداد

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس گفت: ستاد ملی احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان غیر از مسائل تئوری و مطالعاتی هیچ کار اجرایی انجام نداده و اکنون منوط به این است که دولت سیزدهم اقدام کند.
عبدالجلال ایری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: متاسفانه خلیج گرگان در گیر و دار تغییر و تحولات دولت گره خورده و هر چه تلاش می‌کنیم احیای آن سریع‌تر رخ دهد اما سرعت کار گرفته شده است.
وی افزود: ستاد ملی احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان مصوب کرده بود که هزار میلیارد تومان برای نجات خلیج گرگان تخصیص یابد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از این مبلغ 400 میلیارد تومان آن قرار بود برای لایروبی کانال‌های سه گانه خوزینی، چاپاقلی و آشوراده تخصیص دهند که متاسفانه این اتفاق هم رخ نداد.
ایری خاطرنشان کرد: در مطالعات نجات خلیج گرگان تمام دستگاه‌هایی که در تخصیص بودجه هزار میلیارد تومانی دخیل بودند در اعتبارات امسال پیشنهادی ندادند، با این اتفاقات سطح توقع ما پایین آمده و به 20 میلیارد تومان رسیده است.
وی یادآور شد: در مطالعات نجات خلیج گرگان دو مسیر پیشنهاد شده بود که آب از طریق دریای خزر به خلیج گرگان منتقل شود، راه اول لایروبی کانال‌های سه گانه با اعتبار 400 میلیارد تومان و راه دوم پمپاژ آب از دریا که پیگیر آن هستیم که با این کار با 20 میلیارد تومان اعتبار قابل اجراست.
ایری افزود: متاسفانه ستاد ملی احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان غیر از مسائل تئوری و مطالعاتی هیچ کار اجرایی انجام نداده و اکنون منوط به این است که دولت سیزدهم اقدام کند.
وی ادامه داد: انتقال آب و پمپاژ در فاز اول و لایروبی در فاز دوم باید در برنامه باشد، متاسفانه دستگاه لایروبی که استانداری تهیه کرده به دلیل نبود پیمانکار بلا استفاده بوده و در غیر این صورت می‌توانستیم لایروبی کانال‌ها را آغاز کنیم.
ایری اضافه کرد: امیدواریم با کمک دولت و استاندار جدید اقدامات اساسی برای نجات خلیج گرگان انجام شود اما تا کنون ریالی دریافت نشده و هیچ اتفاقی رخ نداده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد