hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازگشت قرمز به نقشه کرونایی استان سمنان

بازگشت قرمز به نقشه کرونایی استان سمنان

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان از بازگشت رنگ قرمز به نقشه کرونایی این استان خبر داد.
نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان اظهار کرد: متاسفانه در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان، شهرستان دامغان از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شد که رعایت پروتکل های ها متناسب با رنگ بندی قرمز کرونایی در دامغان امری ضروری است.
وی با اشاره به روند مبتلایان و بستری ها در این دانشگاه افزود: شنبه گذشته مجموعا  ۱۸۹ بیمار کرونایی در مراکز تحت پوشش دانشگاه بستری بودند که امروز این تعدا به ۱۷۲ بیمار کاهش یافته داریم. همچنین شنبه هفته گذشته، ۱۳۲ بیمار کرونایی در شهر سمنان، ۳۷ بیمار در بیمارستان شهر دامغان و ۱۸ بیمار در شهر گرمسار بستری بودند.
دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با بیان اینکه رعایت پروتکل ها همچنان الزامی است تصریح کرد: امروز در شهر سمنان با کاهش ۷۵ درصدی، ۸۸ بیمار کرونایی بستری هستند، در دامغان ۸۰ بیمار و گرمسار بدون تغییر بوده است.
 وی با اشاره به افزایش جمعیت فصلژ در دامغان گفت: شهرستان دامغان در شهریورماه و مهرماه به دلیل رفت و آمد ها به شهرستان به دلیل برداشت پسته، دچار تغییر جمعیتی می شود.
دکتر دانایی اضافه کرد: نیاز است تا مداخله در این ‌خصوص صورت گرفته و با غربالگری و قرنطینه در خصوص مناطق آلوده، خوشه بیماری کنترل شود تا بیماری بیش از این‌ در استان شیوع پیدا نکند.
‍ رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان با اشاره به قرمز شدن وضعیت در دامغان اظهار کرد: تیم‌های ویژه در طرح شهید سلیمانی به صورت گسترده نسبت به غربالگری در دامغان اقدام‌ خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: نباید از شناسایی تعداد بیشتری از بیماران کرونایی هراس داشته باشیم و تعداد نمونه ها را باید افزایش داده و روند بیماریابی فعال را ادامه دهیم تا اجازه گسترش بیمار را ندهیم.
 وی با اشاره به سرعت خوب واکسیناسیون در استان افزود: در بحث واکسیناسیون باید اقدامات مداوم و جدی در دستور کار قرار گرفته و تلاش بیشتری داشته باشیم تا جامعه هدف بیشتری را پوشش دهیم.
 دکتر دانایی ادامه داد: ۵۱۰ هزار دُز واکسن تاکنون در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان تزریق شده که روند واکسیناسیون در استان روند مطلوبی است و روند تزریق دُز دوم واکسن نیز تسریع یافته است.
عضو ستاد استانی مقابله با کرونا از برخورد جدی با متخلفان خبر داد و تصریح کرد: با نظارت ها، ۱۴۰ پرونده برای متخلفین تشکیل  و ۱۰ واحد اقتصادی اقتصادی در مناطق تحت پوشش دانشگاه پلمپ شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد