hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۳۲۲ سالمند میهمان خانه‌های سالمندان اصفهان

۱۳۲۲ سالمند میهمان خانه‌های سالمندان اصفهان

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۳۶ مرکز مختلف خانه سالمندان برای نگهداری از مددجویان با شرایط متفاوت در استان فعالیت می‌کنند.
پژمان پورشبانان معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان ، گفت: برای نگهداری از سالمندان با شرایط متفاوت، مراکز متفاوتی در نظر گرفته‌ایم، سالمندان بر اساس شرایطی همچون شدت و نوع معلولیت، توانایی مالی و مجهول‌الهویه بودن در سه مرکز شبانه روزی خانه، مراکز روزانه و مراکز جامع خانه سالمندان نگهداری می‌شوند.
او افزود: در استان اصفهان ۳۲ مرکز شبانه روزی خانه سالمندان، ۲ مراکز روزانه خانه سالمندان و ۲ مراکز جامع خانه سالمندان فعالیت می‌کنند و تعداد هزار و ۳۲۲ سالمند در این مراکز هستند.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص شرایط حضور افراد در مراکز خانه سالمندان، عنوان کرد: اغلب افرادی که دارای معلولیت شدید، فاقد سرپرست، مجهول الهویه و بستر گرا هستند و از طرف مراکز قضایی معرفی می‌شوند در مراکز شبانه روزی خانه سالمندان نگهداری می‌شوند و از خدمات سکونت ۲۴ ساعته، خدمات پزشکی و توانبخشی بهره‌مند می‌شوند.
پورشبانان ادامه داد: سالمندانی که سطح معلولیت‌شان خفیف و یا متوسط است که شرایط مالی خوبی دارند می‌توانند از خدمات مراکز روزانه که جنبه آموزشی دارد و خدمات پزشکی، توانبخشی و فعالیت‌های هنری است را دریافت کنند و بعد از پایان کارشان مراکز را ترک کند.
او با اشاره به اینکه در مراکز جامع می‌توانند از تمامی خدمات مراکز شبانه روزی و مراکز روزی خانه سالمند استفاده کنند، بیان کرد: سالمندان در مراکز با توجه به واجد شرایط بودن و اجازه سرپرستان‌شان دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در مراکز خانه سالمندان مددجویان به سه شکل پذیرش می‌شوند تصریح کرد: دسته اول افرادی هستند که فاقد سرپرست‌ هستند. هزینه نگهداری این افراد توسط اداره کل بهزیستی استان اصفهان تامین می شود.
پور شبانان افزود: دسته دوم افرادی هستند که خانواده‌های‌شان توانایی مالی ضعیفی دارند و بخش عمده‌ای از هزینه‌هایشان توسط اداره کل بهزیستی استان اصفهان تامین می‌شود و مابقی هزینه را خانواده پرداخت می‌کند. دسته سوم سالمندانی هستند که شرایط مالی خوبی دارند و به صورت آزاد پذیرش می‌شوند.
او ادامه داد: با انجام ارزیابی‌، از شرایط مالی خانواده‌ها باخبر می‌شویم و همچنین بر اساس نامه‌ای که از طرف مراجع قضایی به ما ابلاغ می‌شود میزان هزینه پرداختی توسط سرپرستان سالمندان مشخص می‌شود.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تمامی سالمندانی که به مراکز خانه سالمندان سپرده می‌شوند به نوعی معلولیت دارند و اکثرا نیازمند به حمایت هستند اظهار کرد: رنگ‌بندی وضعیت کرونا شهرستان‌های استان اصفهان از طرف سازمان بهزیستی کشور به اداره کل بهزیستی استان اصفهان ابلاغ می‌شود و ما هم رنگ بندی را به اعضا مراکز خانه سالمندان ارسال می کنیم.
پورشبانان ادامه داد: بر اساس رنگ بندی وضعیت کرونا در استان، در شهرستان های قرمز امکان ملاقات با سالمندان به هیچ صورت نیست و در شهرستان‌های نارنجی، زرد یا آبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زمان محدود، اجازه ملاقات‌ را به خانواده‌ها می‌دهیم. اما همچنان پیشنهاد ما در هر شرایطی ارتباط از طریق تماس است.
او توضیح داد: با توجه به اینکه موضوع سالمند از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است به همین خاطر شورای ملی سالمندان از سال ۸۵ در کشور فعالیتش را شروع کرده و فعالیت این شورا در استان هم فعال شده است.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در خصوص وظیفه شورای ملی سالمندان خاطرنشان کرد: در مورد توانبخشی سالمندان، علاوه‌بر برنامه‌ها و اقدامات اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دستگاه های دیگری هم برای توانبخشی به سالمندان روی کار آمده‌اند و اقداماتشان توسط شورای ملی سالمندان پیگیری می‌شود و هر سه ماه یکبار جلسه‌ای در استانداری برگزار می‌شود و فعالیت‌های بسیاری در خصوص توانمندسازی سالمندان انجام می‌دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد