hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > پوست و مو > 12 روش تهیه ماسک با پوست انار برای زیبایی و جوانسازی صورت

12 روش تهیه ماسک با پوست انار برای زیبایی و جوانسازی صورت

ماسک انار دارای خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست صورت است. آموزش طرز تهیه ماسک پوست انار را برای سفت شدن،کاهش چین و چروک،جوانسازی، منافذ باز پوست و... آورده ایم.

پوست انار ارزش غذایی بالایی دارد و استفاده از آن به صورت ماسک برای کاهش چین و چروک پوست، کاهش لکه های صورت، درمان آکنه و جوانسازی پوست مفید است.در ادامه این مطلب طرز تهیه 12 ماسک پوست انار را از جمله ماسک پوست انار برای لک صورت، ماسک انار برای سفت شدن پوست، ماسک انار برای منافذ باز پوست،ماسک انار برای لک صورت، ماسک پوست انار و عسل و...را به شما آموزش می دهیم.

ماسک انار
ماسک انار

 طرز تهیه پودر پوست انار

برای تهیه پودر پوست انار تنها کافیست که پوست انار را در معرض نور خورشید قرار دهید تا به طور کامل خشک و سفت شود. سپس پوست انار را خرد و له کنید تا به پودر تبدیل شود. همچنین می توانید پوست انار را با گوشت کوب بگوبید یا در غذاساز بریزید تا پودر شود.سپس پودر پوست انار را در ظرف درب دار غیر قابل نفوذ هوا بریزید.

طرز تهیه ماسک پوست انار 

تهیه انواع ماسک صورت با پوست انار

ماسک انار برای سفت شدن پوست

برای تهیه ماسک انار برای سفت شدن پوست باید آب انار را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و خوب هم بزنید و به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. در انتها پوست صورتتان را با آب سرد بشویید. 

ماسک انار برای چین و چروک پوست

برای تهیه ماسک انار برای کاهش چین و چروک پوست باید پودر پوست انار را با کمی شیر مخلوط کنید و آن را به صورت بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.اگر پوست چربی دارید، گلاب را جایگزین شیر کنید. همچنین برای نتیجه بهتر می توانید دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک انار برای جوانسازی پوست

ماسک پوست انار و گلاب یکی از بهترین ماسک ها برای جوانسازی پوست است که برای تهیه آن باید 2 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 1 قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کنید تا یک دست شود.سپس مواد ماسک را به تمامی نواحی صورت و گردن خود بمالید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید و پس از خشک کردن آن، به پوست صورت کرم مرطوب کننده بمالید.

ماسک پوست انار و خامه نیز ماسکی مناسب برای زیبایی و جوانسازی پوست گردن و صورت است.برای تهیه این ماسک باید 1 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 2 قاشق غذاخوری خامه تازه و 1 قاشق غذاخوری آرد ترکیب کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود.سپس ماسک را به تمامی نواحی صورت و گردن خود بمالید و پس از گذشت 30 دقیقه، صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک انار برای محافظت پوست 

ماسک پوست انار و روغن گیاهی دارای خاصیت محافظت کنندگی پوست در برابر اشعه مضر خورشید است.برای تهیه این ماسک 1 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با چند قطره از روغن گیاهی مورد علاقه خود مخلوط کنید و  دو دقیقه قبل از پایان استحمام به صورت خود بمالید و در نهایت صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک انار
ماسک پوست انار

 ماسک انار برای مرطوب کنندگی پوست

ماسک پوست انار و ماست دارای خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست صورت است و برای تهیه آن می توانید 2 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 1 قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید.سپس ماسک را روی تمام نواحی صورت و گردن خود بگذارید و پس از گذشت 10 دقیقه صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک انار برای ماساژ پوست

ماسک پوست انار و پنیر یک ماسک فوق العاده برای ماساژ و خونرسانی به پوست صورت است. 1 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 1 قاشق غذاخوری پنیر و نصف قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید.سپس ماسک تهیه شده را رو صورت خود بمالید و پس از  15 تا 30 دقیقه بعد، صورت خود را با آب گرم و با حرکات دایراه ای انگشتانتان شستشو دهید.

ماسک پوست انار برای پوست خشک

ماسک پوست انار و شیر یک ماسک مناسب برای افراد با پوست خوشک است زیرا خاصیت روشن کننده و مرطوب کننده دارد.برای تهیه این ماسک 1 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 1 قاشق غذاخوری پودر بسان و 2 قاشق غذاخوری شیر ترکیب کنید و ماسک به دست آمده را بر روی پوست صورت و گردن خود بگذارید و پس از گذشت 20 دقیقه صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک پوست انار و آب لیمو دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی و مرطوب کنندگی است که برای تهیه آن می توانید 3 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید و ترکیب به دست آمده را به مدت 20 دقیقه استفاده کنید.سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.
این ماسک را هفته ای دو بار تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

ماسک انار برای منافذ باز پوست

ماسک پوست انار و عسل یک لایه بردار طبیعی و باز کننده منافذ بسته شده پوست می ‎باشد که برای تهیه این ماسک 1 قاشق غذاخوری پودر پوست انار را با 1 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و 1 قاشق چای خوری عسل طبیعی مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی تهیه شود.اگر این ماسک زیادی سفت و غلیظ شد می توانید از چند قطره گلاب نیز استفاده کنید.ماسک تهیه شده را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست صورت و گردن خود بگذارید و سپس با آب ولرم بشوئید. بعد از شستشوی صورت و گردن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک پوست انار و عسل

  ماسک انار برای لک صورت

برای تهیه ماسک انار برای لک صورت کافی است دانه های یک انار را بکوبید تا هم آب انار خارج شود و هم دانه‌ها کمی شکسته و له شوند. سپس ۱ قاشق ماست و ۲ قاشق عسل به انار اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد ماسک‌ خمیری شود.سپس ماسک را روی صورت بگذارید و به مدت ۵ دقیقه به صورت دورانی شروع به ماساژ دادن کنید.

ماسک انار برای درمان آکنه 

برای تهیه ماسک انار برای درمان آکنه و جوش های قرمز باید پودر پوست انار را با آب لیمو یا گلاب مخلوط کنید و روی آکنه یا جوش بمالید.

ماسک انار
ماسک انار

 نکات کلیدی برای تهیه ماسک انار

  • برای تهیه ماسک انار همیشه از خمیر یا پوره پوست انار استفاده کنید زیرا وجود دانه‌های انار در ماسک مانند اسکراب عمل می‌کند و باعث لایه‌برداری پوست می‌شود.
  • بعد از استفاده از ماسک پوست انار، بلا‌فاصله حمام نکنید زیرا این کار باعث نازک‌شدن پوست و احساس سوزش در نقاط حساس می‌شود.
  • در صورت استفاده از ماسک پوست انار و بروز حساسیت، خارش یا سوزش شدید در پوست، استفاده از ماسک را متوقف کنید.

پرسش های متداول

ماسک انار برای چه پوستی مناسب است؟

ماسک انار برای پوست خشک و پوست حاوی لک و آکنه مناسب است.



سخن آخر

در این مطلب طرز درست کردن 12 ماسک انار برای پوست صورت را به شما آموزش دادیم اما توجه کنید قبل از استفاده از این ماسک ها حتما با متخصص پوست مشورت کنید تا مطمئن شوید خطری پوستتان را تهدید نمی‌کند.در صورت تمایل می توانید مطلب طرز تهیه 7 ماسک موز برای زیبایی و جوانسازی پوست صورت را نیز مطالعه کنید.شما از کدام ماسک پوست انار استفاده می کنید؟
امتیاز: 5 (از 1 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد