hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > گردشگری و مهاجرت > با تزریق واکسن سینوفارم به کدام مقاصد خارجی می‌توان سفر کرد؟

با تزریق واکسن سینوفارم به کدام مقاصد خارجی می‌توان سفر کرد؟

با سرعت گرفتن روند واکسیناسیون در سراسر جهان و ایران، دیگر می‌توان با فراغ بال بیشتری نسبت به چند وقت گذشته، سفر رفت. در همین راستا، کشورها نیز با وضع قوانین ویژه‌ای در زمینه کرونا، پذیرای گردشگران بیشتری از کشورهای خارجی شده‌اند.
اما با توجه به این قوانین، تنها افرادی که نوع خاصی از یک واکسن را زده‌اند، حق سفر به کشوری خاص را دارند. با توجه به این امر که بیشترین دوز واکسن تزریق شده در ایران، ‌واکسن سینوفارم است، در این مطلب قصد داریم تا کشورهایی را که می‌توان با تزریق دو دوز واکسن سینوفارم به آن‌ها سفر کرد، مورد بررسی قرار دهیم.
    کدام کشورها واکسن سینوفارم را برای سفر تایید می‌ کنند؟    سینوفارم واکسن تولید کشور چین است و با وجودی که تایید سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرده، اما هنوز موفق به دریافت تایید آژانس دارویی اروپا نشده است. به همین دلیل، نام این واکسن در شرایط مساعد سفر به برخی از کشورها وارده نشده است.
    با این حال، برخی از کشورها نیز به دلیل واکسناسیون گسترده شهروندان برخی از کشورها با واکسن سینوفارم و تاییدیه‌های پزشکی گسترده آن، مشکلی بابت پذیرش مسافرانی که سینوفارم تزریق کرده‌اند، ندارند.
    بر اساس اطلاعات موجود در سایت visaguide، کسانی که واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند، می‌توانند به راحتی به کشورهایی همچون اسپانیا، امارات، اتریش، ارمنستان، قبرس، یونان، ترکیه، مجارستان، ایسلند، هلند، سوئد، سوئیس، فنلاند، مقدونیه شمالی، صربستان، گرجستان و مونته‌نگرو، سفر کنند.
    از میان اسامی این لیست، سه کشور امارات، ترکیه و ارمنستان جزو مقاصد محبوب ایرانیان برای سفرهای خارجی هستند. از این رو در ادامه این مطلب، قصد داریم تا شرایط سفر به این کشورها را در شرایط حاضر، مورد بررسی قرار دهیم.
   
    شرایط سفر به امارات در دوران کرونا    یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی،‌ کشور امارات و شهر معروف آن، دبی است. فاصله بسیار کم، فضای مدرن شهری و قرابت فرهنگی مردم ایران و امارات، خرید بلیط هواپیما دبی و سفر به آن‌ را تبدیل به یکی از انتخاب‌های اول گردشگران ایرانی کرده است.
    اما برای سفر به دبی و دیگر شهرهای امارات در دوران کرونا، طبق قوانین اعلام شده از سوی این کشور، باید نتیجه منفی تست PCR که حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز انجام و به زبان عربی یا انگلیسی ترجمه و از طرف آزمایشگاه‌های مورد تایید امارات تایید شده را به همراه گواهی واکسیناسیون در قبل و بعد از پرواز به همراه داشته باشید.
    برای رزرو هتل دبی نیز به گواهی خاصی در زمینه کرونا نیاز نخواهید داشت زیرا قبل از سفر و ورود به شهر، مدارک لازم از شما گرفته شده است.
    توجه داشته باشید که در زمان ورود به دبی، تحت غربالگری پزشکی قرار خواهید گرفت و نتیجه آن در برنامه هوشمند COVID-19 DXB ثبت خواهد شد.
   
    شرایط سفر به ارمنستان در دوران کرونا    سفر به ارمنستان و پایتخت زیبای آن شهر ایروان نیز، یکی از دیگر انتخاب‌های ایرانیان برای سفرهای خارجی است. به خصوص که اگر واکسن سینوفارم، تزریق کرده باشید؛، هیچ گونه مشکلی برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ایروان نخواهید داشت.
    کافی است که در زمان سفر و خرید بلیط هواپیما ایروان حداقل چهارده روز قبل، دوز دوم واکسن را تزریق کرده باشید. اگر هنوز واکسن نزده‌اید و قصد سفر به ایروان را دارید، می‌توانید در زمان پرواز و ورود به ایروان، جواب آزمایش منفی تست کرونا را که حداکثر تا 72 ساعت گذشته از شما گرفته شده و به زبان‌های انگلیسی، ارمنی و یا روسی ترجمه شده است را به همراه داشته باشید.
    البته اگر شرایط لازم را برای سفر به ارمنستان را نداشته باشید، در بدو ورود به این کشور با هزینه شخصی قرنطینه شده و سپس از شما تست PCR گرفته می‌شود.
    شرایط سفر به ترکیه در دوران کرونا    در صورتی که دو دوز کامل واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اید، برای سفر به ترکیه و دیگر شهرهای معروف آن همچون استانبول، مشکلی نخواهید داشت. تنها لازم است که گواهی واکسیناسیون خود را به همراه داشته باشید.
    به طور مثال برای خرید بلیط هواپیما و همچنین رزرو هتل استانبول لازم است تا حداقل دو هفته قبل از سفر، واکسینه شده باشید. هر چند که به همراه داشتن تست منفی آزمایش PCR که حداقل 72 ساعت قبل از پرواز به عمل آمده و به زبان‌های ترکی و یا انگلیسی ترجمه شده نیز، لازم ست.
    برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به هر یک از مقاصد ذکر شده یا هر مقصد دیگری در سراسر دنیا، کافی است به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن، از طریق مطمئن‌ترین مرجع گردشگری، تمامی امور مربوط به سفر خود را انجام دهید.
امتیاز: (از رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد