hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تا آخرین نفس می جنگیم

تا آخرین نفس می جنگیم

سرمربی استقلال که سال گذشته در اواسط فصل به استقلال پیوست هرگز نتوانست در سال جدید روزهای آرامی را سپری کند؛ او شروع سختی در لیگ داشت و سپس در نیم فصل نیز فرصتی برای بازسازی تیم پیدا نکرد اما فرم خوب آبی ها تیم او را به یک قدمی صدر جدول رساند تا آبی ها فرصتی طلایی در دربی را داشته باشند

به گزارش ورزش سه، .شفر در این گفت و گو که قبل از سفر به ابوظبی برای دیدار با الهلال انجام شد، پیرامون موضوعات مختلفی صحبت کرده که بخشی از آن را در ادامه می آید:

حمله به داور اشتباه است

به گزارش ورزش سه، مشکلات ما پیش‌تر از بازی با سایپا وجود داشت. وقتی به دربی رفتیم، ما در رده دوم بودیم و پرسپولیس صدرنشین بود. مصاحبه‌های زیادی قبل از بازی انجام شد و درباره داور هم صحبت شد. ما می‌دانیم دربی در ایران مهمترین بازی است و حساسیت ویژه‌ای دارد.ما بین ۲ نیمه مشکلاتی در رختکن داشتیم که درباره آن صحبت کردیم. در ۲۰ سال آینده هم دربی برگزار می‌شود که یک تیم می‌بازد و یک تیم برنده می‌شود. من معتقدم بعد از آن بازی توانستیم روی پای خودمان بایستیم. در چنین شرایطی این خیلی مهم است که مشکلات را پشت سر بگذاریم و به آینده فکر کنیم.من سعی کردم قبل از بازی حساسیتی که وجود داشت را آرام کنم. به طور مثال به داور حمله می‌شد که از نظر من اشتباه است. داوری کردن در دربی ایران کار سختی است. چند روز پیش خواندم یک بار دربی در ایران به خاطر داوری قطع شده و نیمه تمام مانده است. ما باید سعی کنیم شرایط را آرام نگه داریم. دربی ای که ما یک بر صفر برنده شدیم، اینطور بود که برانکو مشکلاتی داشت و مثل اینکه کاپیتان آن تیم را یک نفر با مشت زده بود! حالا هم که ما بازنده شدیم، در رختکن مشکلاتی ایجاد شد که البته نباید اینطور باشد. مشکل از آن پنالتی بود که روی اعصاب بازیکنان تاثیر گذاشته بود. اما به هر حال ما این مشکلات را پشت سر گذاشتیم و نشان دادیم تیم ما شخصیت خیلی خوبی دارد.استقلال در وضعیتی قرار دارد که اگر در  چهار هفته پایانی  دوازده امتیاز بگیرد با توجه به بازی های رقیبان این شانس را دارد که قهرمان شود.ما هم دقیقا همینگونه فکر می کنیم. باید بگویم ماشین سازی فوتبال خیلی خوبی بازی کرد و من به مربی این تیم تبریک می گویم. الان اما تمام توجه ما  به بازی با الهلال و بعد از آن پدیده است که بازی های خیلی سختی خواهند بود. برای این است که وریا و طارق را  از بازی ها بیرون نگه داشتیم و این دو در بازی با الهلال روی نیمکت خواهند بود. ما هیچوقت کوتاه نمی آییم و تا قدم آخر مبارزه خواهیم کرد. اگر باختیم ، خب باخته ایم که سعی میکنیم این طور نشود . ما بازی با سپاهان را برنده شدیم، اما بازی با سایپا فرصت های زیادی داشتیم که تبدیل به گل نکردیم. 

محافظ بازیکنانم هستم

من نمی گذارم کسی در کارم دخالت کند. محافظ بازیکنانم هستم، هر کاری که انجام داده باشند. اگر در واقع خطایی هم کرده باشند جریمه می شوند که این هم طبیعی است. من می دانم چقدر فشار وجود دارد، یک مثال می زنم، دانشگر زمانی که به تیم  آمد خیلی عصبی بود و خوب بازی نمی کرد ولی  الان یکی از مهمترین بازیکنان ما است و باید وارد تیم ملی شود. و این خیلی من را خوشحال می کند که بازیکنان به خاطر همکاری که داریم و کاری که می کنیم جایگزینی ندارند.

پشت بازیکنانم ایستاده ام

یک چیزی درباره استقلال وجود دارد. خیلی حرف راجع به تیم زده می شود بخصوص از اطراف تیم! پژمان منتظری یکی از بهترین بازیکنان ایران است ، مهدی رحمتی یکی از بهترین دروازه بان های ایران است و خیلی از بازیکنان دیگر مثلا تبریزی ، علی کریمی ، روزبه چشمی  اما ولی خیلی زود جبهه منفی علیه این ها تشکیل می شود. اگر یک بازی خوب نباشند نقدها آغاز می شود ولی اهمیت ندارد که چه می گویند، آن چه مربی می گوید مهم است. من حامی تیم هستم و پشت تیم ایستاده ام. این را از روز اول که آمدم به تیم گفتم؛ همه می دانند هیچ شخصی یا  هیچ ژورنالیستی نمی تواند من را مجبور کند که کسی را بازی بدهم یا ندهم. بازیکن باید به من اعتماد داشته باشد و این هم هست. داریوش شجاعیان را دقیقه 43 از بازی بیرون بردم ، چرا که دستورالعمل های تاکتیکی را انجام نمی داد.  این تنها راهی بود که به او یاد بدهیم این کار اشتباه است و در بازی های بعد از آن همیشه بازی کرده و از بهترین های ما بوده است.  می خواهم در اینجا غلو کنم و بگویم عاشق این بازیکن هستم چرا که واقعا تاثیر خیلی مثبتی روی کل تیم می گذارد. او ازتصمیم من ناراحت نبود چون می دانست مربی حق دارد. مهدی قائدی را در بازی آخر در نظر بگیرید، او  خیلی خوب تمرین کرد و در بازی آخر فکر کردیم باید کاری انجام بدهیم. فرهاد(مجیدی) گفت مهدی خیلی خوب تمرین کرده و از وقتی وارد زمین شد توپ را داد به پاتوسی و پاتوسی به مهدی پاس داد و این خیلی اهمیت دارد که بازیکنان می دانند باید دیسیپلین داشته باشند. 

////////


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد