hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > ملخ ها تهدید جانی برای مردم مناطق سیل زده ندارند

ملخ ها تهدید جانی برای مردم مناطق سیل زده ندارند

رئیس انجمن صنفی متخصصان بیماری های عفونی و میکروبیولوژیکی ایران با اشاره به هجوم ملخ ها به مناطق سیل زده گفت: ملخ ها سلامت مردم را تهدید نمی کنند.

مسعود مردانی افزود: هجوم ملخ ها به مناطق سیل زده از جمله خوزستان سلامت انسانی را به خطر نمی اندازد و موجب بروز بیماری نمی شود.
وی اظهار داشت: ملخ ها می توانند به مزارع گندم و جو آسیب بزنند، مردم نگران بروز بیماری ناشی از ملخ ها نباشند زیرا این حشرات تهدید جانی ندارند.
بیماری های عفونی به خوبی کنترل شده اند
مردانی با بیان اینکه مدیریت بیماری های عفونی در مناطق سیل زده به خوبی کنترل شده است، ادامه داد: هیچ بیماری عفونی میان مردم سیل زده شایع نشده و تیم های بهداشتی و درمانی به طور مرتب بیماری هایی را که ممکن است شیوع یابند، مدیریت و کنترل می کنند.
این متخصص بیماری های عفونی اضافه کرد: با توجه به اینکه یک ماه از سیل در استان های گلستان، لرستان و خوزستان می گذرد و اکنون وقت پاکسازی فضولات ناشی از سیل است، به مردم این مناطق و افرادی که در حال کمک و امدادرسانی هستند، توصیه می شود موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند.
به گفته مردانی، شستشوی دست ها با آب و صابون برای پیشگیری از بیماری های انگلی و عفونی بسیار مهم و ضروری است و اگر موارد مشکوکی از این بیماری ها مشاهده شد، باید به مراکز درمانی و بهداشتی برای درمان مراجعه شود.
احتمال شیوع بیماری ها با گرم شدن هوا 
وی افزود: به دنبال بروز سیل بیماری های اسهالی، حاد عفونی، عفونت های انگلی و وبا بسیار شایع می شود که خوشبختانه با مدیریت تیم های بهداشتی و درمانی هیچگونه موردی تاکنون در مناطق سیل زده گزارش نشده ولی با گرم شدن فصل گرما ممکن است این بیماری ها شیوع یابند.
مردانی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می شود قبل از خوردن آب آشامیدنی از سلامت آن مطمئن شده، سبزی و میوه ها را قبل از مصرف کاملا شستشو دهند و از مواد غذایی که از سالم بودن آنها اطمینان دارند، استفاده کنند. وی تاکید کرد: رعایت بهداشت فردی از سوی مردم مناطق سیل زده به پیشگیری و جلوگیری از اپیدمی بیماری ها بسیار کمک می کند و باید تیم های بهداشتی و درمانی را در این زمینه یاری دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد