hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > پسماندها منبع مالی خوبی برای کشور هستند

پسماندها منبع مالی خوبی برای کشور هستند

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پسماندها یک منبع مالی خوبی برای کشور هستند و هزینه آن‌ها قابل‌برگشت است.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پسماندها یک منبع مالی خوبی برای کشور هستند و هزینه آن‌ها قابل‌برگشت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود تجریشی معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در مورد جمع‌آوری پسماندهای کشوراظهار کرد: دولت از مجلس برای حل مشکل پسماند درخواست کرده بود که اعتباری حدود یک هزار میلیارد تومان به صندوق محیط‌زیست اختصاص دهد تا سازمان محیط از محل این صندوق برای حل این مشکل اقداماتی را انجام دهد. 

او بابیان اینکه باید بخشی از پسماندها را سرمایه‌گذاری کرد، افزود: پسماندها یک منبع مالی خوبی برای کشور هستند، چراکه هزینه آن‌ها قابل‌برگشت است و ما باید بخش خصوصی را برای این کار فعال کنیم. 

تجریشی با اشاره به اینکه موضوعجمع‌آوری پسماندها در حوزه شهریبر عهده وزارت کشور است، گفت: هم‌اکنون شمال کشور به دلیل حجم زیاد پسماند در یک وضعیت نابسامانی قرار دارد و ما باید از وزارت نیرو ما به تفاوت هزینهسوزاندن زباله‌هارا به‌عنوان پول برق دریافت کنیم، اما وزارت نیرو برای پرداخت هزینه زیر بار نمی‌رود. او افزود: سازمان محیط‌زیست برای مدیریت پسماندهای شمال کشور با همکاری دستگاه‌های شهرهای شمالی برنامه‌ای را تدوین کرد که این برنامه بر اساس ضوابط می‌توانست قابل‌اجرا باشد. 

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست از مجلس شورای اسلامی درخواست کرد اعتباری را برای جمع‌آوری پسماندهای شمال کشور از صندوق توسعه ملی تخصیص دهند که این اعتبار به تصویب رسید، اما نمایندگان اعتبارات را در جای دیگری هزینه کردند. 

او ادامه داد: امسال نیز نمایندگان مجلس برای پسماندها اعتباری تخصیص ندادند و علت آن را نمی‌دانیم. تجریشی بیان کرد: وظیفه جمع‌آوری و ساماندهی پسماندهای صنعتی بر عهده خود تولیدکننده است و سازمان محیط‌زیست تنها مدیریت ساماندهی این پسماندها بر عهده دارد 

او افزود: سازمان محیط‌زیست با اتاق بازرگانی، بخش‌های خصوصی و صنایع برای ساماندهی پسماندهای صنعتی که ارزش اقتصادی بالایی دارند، برنامه‌های مدونی را طراحی کرده است. 

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: همچنین با دانشگاه‌ها درزمینه استفاده از پسماند صنعتی در صنایع دیگر هماهنگی‌هایی صورت گرفته است تا بتوانیم از فناوری‌های نوین نیز استفاده کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد