hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > 59 هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعالیت می کنند

59 هنرستان هنرهای زیبا در کشور فعالیت می کنند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مهرماه امسال با افتتاح 10 هنرستان هنرهای زیبا در کشور، تعداد این هنرستان ها به 59 باب رسید.

علی‌اکبر صفی‌پور در مراسم افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبای دختران در مشهد ضمن تقدیر و تشکر ویژه از خیرین مدرسه ساز و پاسداشت اقداماتی که توسط این بزرگان تاکنون انجام پذیرفته افزود: کلمه هنرستان هنرهای زیبا یک کلمه بسیار طولانی با عمر بیش از صد سال است،از تاسیس مدرسه کمال الملک در سال 1287 هجری شمسی، 183 سال گذشته است. این درخت کهنسال توسط کمال الملک  کاشته شد و نسل های بعدی آن را ادامه دادند و امروز شاهد رویش یک درخت با عظمت دیگری در کنار آن به نام هنرستان هنرهای زیبای دخترانه مرحوم دکتر مریم زینال پور در شهر مشهد هستیم که مطمئنا آثار آن را در سالهای بعد در هنر این سرزمین خواهیم دید.

وی با اشاره به ثبت نام 96 هنرآموز در 4 رشته آموزشی در این هنرستان ادامه داد: به همه تبریک می گویم. ثبت نام این تعداد هنر آموز در اولین سال شروع به کار بی نظیر است. 

صفی پور گفت: دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین روزهای ابتدایی شروع به کار 2 سیاست را به دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری ابلاغ نمودند، اولی تاسیس حداقل 2 هنرستان هنرهای زیبای دختران و پسران در همه استانها و دوم تدریس 7 رشته هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این هنرستانهاست و امیدواریم در سالهای بعد رشته های هنری این هنرستان نیز به 7 رشته افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش افزود: ما در دو زمینه همکاری با آموزش و پرورش داریم که این دو زمینه هر دو در حوزه مهارت آموزی است. یکی در حوزه ی ایجاد هنرستان های هنرهای زیبا است که همکاران ما در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها در کنار ادارات کل آموزش و پرورش فعالیت می کنند و دومی در بخش مهارت آموزی است.

وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر نیز برای اجرای طرح ایران مهارت برای کمک به   دانش آموزان عزیز در حوزه ی فرهنگی و هنر، در حال مذاکره هستیم.

وی در پایان با تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد بخش های دیگر این هنرستان تکمیل شود و گفت: برای سرزمین خورشید و دختران این سرزمین روزهای خوبی را آرزو می کنم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد