hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > جولان فروشندگان داروی سقط جنین در فضای مجازی/ تنها با یک تلفن دارو را درب منزل تحویل بگیرید!

جولان فروشندگان داروی سقط جنین در فضای مجازی/ تنها با یک تلفن دارو را درب منزل تحویل بگیرید!

دلالان دارو در کانال‌های تلگرامی اقدام به فروش داروی سقط جنین می‌کنند و این دارو تنها با یک تلفن درب منزل فرد ارسال می‌شود.
سقط جنین فاجعه‌ای که هرساله در کشور بیشتر از سال قبل اتفاق می‌افتد، همچنین آمارها نشان می‌دهد که سالانه در کشور حدود 9 هزار سقط جنین قانونی و ۳۵۰ هزار سقط جنین غیر قانونی اتفاق می‌افتد.

در برخی از کشور‌های دنیا، مدت مدیدی است که سقط جنین خود خواسته و قانونی انجام می‌شود. با این حال سقط جنین ناسالم (که توسط فرد، بدون آموزش مناسب یا خارج از محیط‌های پزشکی انجام می‌شود) سالانه حدود ۷۰ هزار مرگ مادر و ۵ میلیون معلول، در سطح جهان به جا می‌گذارد.

سالانه حدود ۴۲ میلیون سقط جنین در جهان انجام می‌شود که تخمین زده شده که ۲۰ میلیون از آن‌ها به شکلی ناسالم انجام شده و سقط جنین عمدی (خواسته) دارای سابقه تاریخی طولانی است و توسط روش‌های مختلفی، چون سقط‌کننده‌های گیاهی، استفاده از ابزار تیز، آسیب جسمانی و دیگر روش‌های سنتی انجام می‌شود، اما علم پزشکی معاصر با بهره‌گیری از دارو‌ها و روش‌های جراحی، سقط جنین را راحت کرده‌است.

متاسفانه چالش جدیدی که در کشور با آن مواجه هستیم، سقط جنین در خانه است، این روش به وسیله قرص‌هایی که کانال‌های تلگرامی بدون هیچ نظارتی توزیع می‌کنند انجام می‌شود. با جستجویی کوتاه در فضای مجازی متوجه می‌شوید که در کمتر از چند دقیقه می‌توانید با یک تلفن ساده به قرص‌های سقط جنین دسترسی پیدا کنید. کانال‌های تلگرامی که به وضوح با نشان دادن این عمل وقیح کسب کار خود را تبلیغ و از رضایت مندی مشتریان خبر می‌دهند.
مشتریان دارو
قرص سقط جنین، در ۱۹۷۳ عرضه و اولین بار برای درمان زخم معده از آن استفاده شدهمچنین اگر مرگ داخل رحمی رخ داده باشد، پزشک این قرص را برای دفع جنین تجویز می‌کند.

افرادی که ناخواسته و فقط از روی شنیده‌ها از این دارو برای سقط جنین استفاده می‌کنند، درگیر عوارضی از قبیل، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، خون ریزی شدید، عفونت، سردرد، تهوع، کرامپ رحمی، دل درد، نفخ، تب، پارگی رحم، اختلال‌های انعقادی، خون ریزی شدید و غیرطبیعی، قاعدگی نامرتب یا افزایش یافته می‌شوند.
طاهره لباف متخصص زنان و زایمان و نازایی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص عوارض مصرف داروی سقط جنین گفت:با مصرف این دارو فرد دچار همه‌ی عوارض ناشی از سقط جنین میشود همچنین اگر این قرص به صورت زیر زبانی مصرف شود  فرد دچارعارضه تپش قلب و حمله تنفسی نیز می‌شود.

لباف در خصوص اثرات ناشی از مصرف  بر بارداری مجدد گفت:این دارو با ایجاد خونریزی رحمی و عفونت در این ناحیه می‌تواند منجر به نازایی در فرد شود.
این متخصص زنان و زایمان به افرادی که قصد مصرف این دارو را دارند توصیه کرد به هیچ وجه از دارو برای سقط جنین استفاده نکنند و اگر قصد انجام این کار را دارند حتما با متخصص این حوزه مشورت کنند.
کانال

سقط جنین علاوه بر اینکه عملی غیر شرعی و غیر انسانی شمرده می‌شود می‌تواند باعث آسیب‌هایی جبران ناپذیر به فرد از قبیل افسردگی و پشیمانی بلند مدت شود.

امیدواریم که با نظارت بیشتر پلیس فتا و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بر این دلالان فضای مجازی از فروش دارو‌های غیر مجاز جلوگیری شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد