hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هیچ کدام از اعضای شورای شهر در انتصابات فشار نیاوردند

هیچ کدام از اعضای شورای شهر در انتصابات فشار نیاوردند

شهردار تهران گفت: علی‌رغم اختلاف سلیقه‌ها هیچیک از اعضای شورای شهر برای انتصابات فشار نیاوردند و ما پیشنهادات آنها را به کانون ارزیابی منتقل کردیم.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در جلسه صحن شورا با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: ما همه مان در جهت اهداف بعثت و مطلوب خلقت گام‌های اساسی را بر می‌داریم و امیدوارم اهداف رسول اسلام با همه وجود محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه پیش آمدن کسالتی باعث شده که روز یکشنبه در جلسه شورای شهر حضور نداشته باشد، به برخی شایعات رسانه‌ها نسبت به بیماری شهردار انتقاد کرد.

شهردار تهران بابت عدم حضور در جلسه گذشته عذرخواهی کرد و ابراز داشت: در مورد شایعه پراکنی برخی رسانه‌ها درباره عدم حضور و کسالت بنده نیز باید به آنها بگوییم که ما به دنبال تحول هستیم و موضوعات مهمتری وجود دارد که رسانه‌ها بخواهند به این موضوع آن هم به خلاف اشاره کنند.

اهل کار سلیقه‌ای نیستم

وی با اشاره به حضور یک ماه و نیمه‌اش در سمت شهردرا تهران گفت: اساس این بود که در همکاری تام و تمام با شورا قاعده گذاری‌هایی را انجام دهیم چرا که نه بنده اهل کار سلیقه‌ای هستم و اقتضای شهر نیز این مسأله را نمی‌طلبد، بنابراین گام به گام به سمت آینده مطلوب پیش خواهیم رفت. در ابتدای کار و قبل از صدور حکم، با معاونان جلساتی گذاشته شد و روالی از طریق ۱۰ کارگروه شکل گرفت تا وضع موجود، شرایط فعلی، آینده مطلوب و نحوه حرکت به سمت این آینده مطلوب مشخص شود.
زاکانی با بیان اینکه با این کارها مرحله شناخت را پشت سر گذاشتیم، ادامه داد: مهمترین چالش ما در ابتدای امر بحث حقوق و دستمزد بود که در برخی مواقع از ۲۸ ماه شروع تا ۱۵ ماه بعد نیز طول می‌کشید. برخی از شهرداران در گذشته در ابتدای کار خود با قرض این کار را انجام می‌دادند.بنابراین همت اصلی خود را برای حل این مشکل گذاشتیم و توفیق پیدا کردیم در روز بیست و هشتم ماه حقوق را بدون انجام هیچ گونه تخلفی پرداخت کنیم.
وی با اشاره به اینکه دیگر دغدغه حقوق و دستمزد نداریم و جلسه‌ای برگزار و جدول برنامه‌ها و افق‌های خود برای سه ماه آینده را بستیم، اضافه کرد: بحث خزانه واحد را دنبال کردیم که شهرداری سال‌ها بود جرأت رفتن به سمت این کار را نداشت. با تمهیدات صورت گرفته ۱۲۰۰ حساب تبدیل به یک خزانه واحد و ایجاد شفافیت شد. همچنین با وجود اقدامات انجام شده در دوره‌های گذشته ولی همچنان هفته‌ای نبود که محکومیت‌های میلیاردی برای ما صادر نشود و بر همین اساس مسیری را طی کردیم تا طبق آن هیچ پرداختی را بدون انجام سهم قانونی آن قبول نکنیم. ریل گذاری خوبی در این حوزه انجام شد و شهرداری الگوی خوبی برای سایر مجموعه‌ها شود.
شهردار تهران بیان کرد: در مورد انتصابات نیز یک گروه مجرب از افراد را برای ارزیابی گذاشتیم که این کار نیز به عنوان الگو مطرح می‌شود. البته همه این کارها نسبی است و تلاش کردیم از همه رزومه بگیریم چه در داخل و چه در خارج از شهرداری. اما مراحلی با ملاک و منطق برای این کار گذاشتیم. متأسفانه برخی آرزوهای خود را دنبال می‌کنند و به دنبال ایجاد اختلاف بین شورا و شهرداری هستند اما علیرغم اختلاف سلیقه‌ها هیچیک از اعضای شورا برای انتصابات فشار نیاوردند و ما پیشنهادات آنها را به کانون ارزیابی منتقل کردیم و در واقع ۱۰۰ درصد به دلیل رعایت ملاک‌ها، مسیر درستی در این کار طی شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد