hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > «باشو» پا شد و کولاک کرد

«باشو» پا شد و کولاک کرد

«باشو؛ غریبه کوچک»! این لقبی است که روی مهدی قائدی گذاشته شده است. نامی که «بهرام بیضایی» سال 64 روی قهرمان داستان خود گذاشته بود. بازیگری به نام «عدنان عفراویان» که در فیلم باشو،غریبه کوچک در نقش باشو ایفای نقش ‌کرد. این فیلم تنها کار سینمایی عفراویان است که حالا در اهواز فلکه لشکرآباد به گذران زندگی مشغول است. عدنان به یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های سینمای ایران تبدیل شد اما سینما برای او به محل آمال و آرزوهایش تبدیل نشد.
«باشو؛ غریبه کوچک»! این لقبی است که روی مهدی قائدی گذاشته شده است. نامی که «بهرام بیضایی» سال 64 روی قهرمان داستان خود گذاشته بود. بازیگری به نام «عدنان عفراویان» که در فیلم باشو،غریبه کوچک در نقش باشو ایفای نقش ‌کرد. این فیلم تنها کار سینمایی عفراویان است که حالا در اهواز فلکه لشکرآباد به گذران زندگی مشغول است. عدنان به یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های سینمای ایران تبدیل شد اما سینما برای او به محل آمال و آرزوهایش تبدیل نشد. حالا زندگی و فوتبال مهدی قائدی، تاکنون بی شباهت به باشو نشده است. ستاره ای که فوتبال خود را از ایران‌جوان بوشهر آغاز کرد و توانست در فصل ۹۶–۱۳۹۵ به تیم اصلی این باشگاه راه پیدا کند و در نخستین فصل بازی خود ۱۰ گل برای تیمش بزند و عنوان پدیده لیگ یک را نیز در آن سال کسب کرد. قائدی پس از آن با قراردادی ۵ ساله در ۱۷ تیر ۱۳۹۶ به استقلال پیوست اما این بازیکن نهم بهمن ماه ۹۶ در حالی که برای کارهای مربوط به دانشگاهش به بوشهر رفته بود، در حادثه رانندگی بشدت مصدوم و روانه بیمارستان شد. در این حادثه، احمدرضا شاکر دوست نزدیک قائدی درگذشت که این موضوع حاشیه‌های زیادی برای قائدی به وجود آورد که هنوز هم درگیر آن است.
قائدی که مدت‌ها بود در ترکیب استقلال در لیگ برتر قرار نگرفته بود و از بازی رفت با همین تیم ماشین سازی تنها نظاره‌گر تلاش همبازیانش بود، در دقیقه ۷۱ بازی با ماشین سازی وارد زمین شد و در دقیقه ۷۸ پاس زیبای آیاندا پاتوسی را به زیبایی با یک ضربه چیپ وارد دروازه ماشین سازی کرد تا آبی‌ها 3 امتیاز حساس و شیرین را به حساب خود واریز کنند و برای قهرمانی همچنان امیدوار باشند.
این بازیکن 20 ساله در 20 دقیقه‌ای که در زمین حضور داشت، عملکردی مطلوب ارائه کرد و یکبار دیگر نشان داد که یک استعداد ناب است. قائدی در حالی در این  بازی فرشته نجات آبی‌ها لقب گرفت که نیمکت‌نشینی‌های طولانی او، باعث شد در بازی با سایپا اردوی استقلال را ترک کند که همین اتفاق باعث شد شفر او را از تیم موقتاً اخراج کند اما قائدی قبل از بازی با سپاهان به تمرین برگشت و بعد از یک بازی کامل دیگر که روی نیمکت نشست، در بازی با ماشین‌سازی وارد زمین شد و توانست پاسخ اعتماد وینفرد شفر را بدهد. موضوعی که مربی آلمانی استقلال هم در کنفرانس بعد از بازی به آن اشاره کرد: «قائدی یک اشتباه کرد و به او گفتم تو شانس آخر را داری و در تمرینات روزهای اخیر خوب بود و در این بازی هم گل زد.»
این بازیکن بوشهری در فصل جاری تنها در 6 بازی و در مجموع 240 دقیقه برای استقلال به میدان رفته است. او برای اولین بار در بازی هفته ششم استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان در تاریخ 14 مهر 97 گلزنی کرده بود و حالا پس از 6 ماه و 14 روز موفق شد دوباره برای استقلال گلزنی کند. او درخصوص گلی که به ثمر رساند، گفت:« خدا را شکر که مربی باز هم به من اعتماد کرد و خوشحالم که گل زدم تا پاسخ اعتماد او را بدهم. خوشحالم از اعتمادی که به من شد استفاده و خیلی مسائل را جبران کردم.» قائدی بعد از مدتی که نامش در ذهن هواداران استقلال کمرنگ شده بود دوباره به صدر اخبار این تیم برگشته؛ این بار نه به خاطر ایجاد حاشیه بلکه به دلیل گل 3 امتیازی که جایگاه استقلال را در رتبه دوم جدول رده بندی تثبیت کرد و استقلالی‌ها امیدوارند این بازیکن مستعد باز هم برای آنها در هیبت یک ستاره ظاهر شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد