hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی استان ایلام است

ایلام| اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی استان ایلام است

معاون سیاسی استاندار ایلام از تدوین سند توسعه اجتماعی ایلام خبر داد.

به گزارش تسنیم، محمد نوذری اظهار داشت: اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی مهم‌ترین آسیب اجتماعی استان ایلام است.

معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها و جامعه بسیار مهم توصیف کرد.

او افزود: ویژگی اصلی رسانه‌ها «همه‌جا» بودن آن‌هاست، آن‌ها می‌توانند یک کلاس بی‌دیدار با میلیاردها شنونده تشکیل دهند و اهمیت آنان در کاهش آسیب اجتماعی بسیار تأثیرپذیر و نقش‌آفرین است.

نوذری به و‌ظیفه رسانه‌ها اشاره و یادآور شد: رسانه‌ها وظیفه حراست از محیط را بر عهده داشته و آنان باید با ایجاد همبستگی میان اجزای جامعه، در پاسخ به نیاز‌های محیطی، مسئولیت انتقال میراث اجتماعی از نسلی به نسل دیگر را بر عهده گیرند.

او گفت: رسانه‌ها هم حرکت و پویایی و نشاط را تقویت و تولید کنند و رخوت، تنبلی و سستی را در جامعه بزدایند و از سوی دیگر احساس‌های عاطفی، محبت و صداقت را برمی‌انگیزند.

نوذری در ادامه خاطرنشان کرد: متصدیان رسانه‌ها باید در ساخت برنامه‌های تولیدی به موضوع پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

او با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف بنیان خانواده ایرانی هستند، تأکید کرد: استفاده ناصحیح از فضای مجازی این تکنولوژی را به یک تهدید و آسیب اجتماعی تبدیل کرده است.

به گفته نوذری؛ رسانه ملی به‌عنوان یک رسانه فرهنگ‌ساز باید جامعه بخصوص قشر جوان را از آسیب‌ها و کارکردهای فضای مجازی آگاه کند.

او گفت: 10 درصد در اقدام به خودکشی و 11 درصد در تعداد فوتی‌های منجر به خودکشی در استان ایلام کمتر شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد