hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون؛ راه عدم بازگشت به روزهای بحرانی و مرگبار کرونا

واکسیناسیون؛ راه عدم بازگشت به روزهای بحرانی و مرگبار کرونا

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست برای پیشگیری از بیماری کووید واکسیناسیون را جدی بگیرند و گفت: برای پرهیز از بازگشت گیلان به روزهای بحرانی تنها راه مقابله با این بیماری مرگبار، واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی است.
دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه حدود ۸۴.۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان نوبت اول واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، گفت: همچنین ۳۹.۱ درصد جمعیت ۱۲ سال به بالای استان موفق به تزریق نوبت دوم واکسن خود شدند.
وی با بیان اینکه از ابتدای تزریق واکسن تاکنون حدود یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۵۱ نفر در گیلان علیه کرونا واکسینه شده اند، تصریح کرد: میزان واکسیناسیون در گیلان ۱۲ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از افزایش شمار پایگاه‌های واکسیناسیون استان خبر داد و از مردم خواست برای پیشگیری از بیماری کووید واکسیناسیون را جدی بگیرند و گفت: برای پرهیز از بازگشت گیلان به روزهای بحرانی تنها راه مقابله با این بیماری مرگبار، واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی است.
مهرابیان، همچنین بر پرهیز از عادی انگاری و اجتناب از دورهمی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی تاکید کرد.
وی با اشاره به واکسیناسیون ۸۴ درصدی دانش آموزان بالای ۱۲ سال استان گیلان، عنوان کرد: تاکنون واکسن سینوفارم برای دانش آموزان ۱۲ سال به بالا تزریق شده است؛ همچنین به تازگی واکسن پاستوکووک را وارد چرخه واکسیناسیون استان کردیم و لذا خانواده ها می توانند به اختیار خود یکی از این دو واکسن را انتخاب کنند.
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۷۳ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و بیان کرد: تعداد کل بیماران بستری در سطح بیمارستان های گیلان ۳۵۶ نفر است و در مجموع ۶۶ بیمار بدحال داریم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد