hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ایلام| بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به استان، ره‌آورد سیل بهاری

ایلام| بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به استان، ره‌آورد سیل بهاری

بارش‌های سیل‌آسای ابتدای بهار در هفته دوم تعطیلات نوروزی به ایلام نیز رسید و سیل ویرانگر مناطقی از استان را درگیر کرد.

به گزارش ایرنا، شهرستان دره شهر و روستاهای اطراف منطقه ماژین این شهرستان و روستای چم شیر سیروان مناطقی بودند که متأسفانه بر اثر سیل اخیر خسارت‌های زیادی به آن‌ها وارد شد.

اگرچه سیل اخیر زمین تشنه ایلام را سیراب کرد ولی وارد شدن بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به استان ایلام ره‌آورد سیل بهاری سال 98 ایلام بود که از سوی مسئولان برآورد شد.

تخریب 27 و آسیب‌دیدگی 750 دهنه پل، قطع آب 116 روستا که آب پنج روستا همچنان قطع است، قطع برق 11 روستا، خسارت به بیش از 34 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 760 هکتار باغات از جمله خسارات‌های وارده به استان ایلام در سیل اخیر است.

همچنین فیبرهای نوری سه‌گانه که از محل تقاطع سه استان کرمانشاه، لرستان و خوزستان با استان ایلام زمینه اتصال مخابراتی و اینترنتی استان را فراهم می‌کردند، به علت سیلاب آسیب دید و ارتباط تلفنی و اینترنتی استان به مدت 12 ساعت با دیگر نقاط کشور قطع شد و در برخی مناطق قطعی ارتباط به بیش از 24 ساعت نیز رسید.

2 هزار واحد مسکونی خسارت جدی دیدند که نیازمند تخریب و بازسازی کامل هستند و 17 هزار واحد نیز به علت آسیب‌دیدگی نیازمند مرمت و تعمیر هستند.

از طرفی در 300 نقطه مواصلاتی کوه و جاده ریزش و رانش به وجود آمد و همچنین یک هزار و 200 کیلومتر از محورهای استان ایلام متحمل خسارت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام در این خصوص گفت: این جمعیت در سیل اخیر در مجموع به دو هزار و 600 خانوار در قالب 11 هزار و 500 نفر در بیش از 70 روستا از شهرستان‌های مختلف استان امداد رساند.

حسین عارفی افزود: امدادگران این جمعیت خدمات مذکور را در مناطق روستایی و عشایری شهرستان‌های ایلام، دهلران، سیروان، ملکشاهی، ایوان، چرداول، دره شهر، مهران و آبدانان که تحت تأثیر باران شدید، سیل و آب‌گرفتگی قرار داشتند انجام داده است.

او با بیان اینکه در این مدت زمینه اسکان 781 سیل‌زده فراهم‌شده، ادامه داد: همچنین تخلیه آب 213 منزل مسکونی و واحد تجاری شهرستان دره شهر انجام‌شده است.

او اظهار کرد: در این مدت 541 تخته چادر، 919 تخته موکت، دو هزار و 700 تخته پتو و دو هزار و 500 بسته غذایی یک‌ماهه، 72 ساعته و 24 ساعته و 53 هزار و 600 قلم سایر اقلام امدادی نیز بین سیل‌زدگان توزیع‌شده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد