hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > مدارس برای بازگشایی حضوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند

مدارس برای بازگشایی حضوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرند

کمرئی گفت: اصلی‌ترین عامل برای بازگشایی حضوری مدارس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدارس که این مسئله مورد ارزیابی قرار گرفته است.
علیرضا کمرئی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: متناسب با الگویی که طراحی شده بود آموزش و پرورش از مهرماه سال جاری به سمت بازگشایی حضوری مدارس به صورت تدریجی، آرام و مدیریت شده و البته با درنظرگرفتن اقتضاعات مدارس مختلف کشور حرکت کرده است.
 سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خوشبختانه فرصت آموزش حضوری برای چهار و نیم میلیون دانش‌آموز روستایی و عشایری و همچنین شاخه مهارتی فراهم شده است، افزود: بخش قابل توجهی از دانش آموزان مشمول فعالیت حضوری در مهرماه شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در مرحله دوم از پروسه بازگشایی، در نیمه اول آبان ماه بخش دیگری از دانش آموزان در مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر جمعیت مجاز به فعالیت خواهند شد گفت: با طی کردن مراحل بازگشایی که شامل ثبت وضعیت مدارس در سامانه اعلام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش است مدارس به صورت تدریجی بازگشایی می‌شوند، در صورت امکان رعایت شیوه نامه‌ها، مدارس مجاز به فعالیت حضوری خواهند شد لذا بیش از ۹۴ هزار مدرسه شرایطشان ارزیابی شده به طوری که برای ۵۵ هزار واحد آموزشی مجوز فعالیت صادر شده است.
کمرئی ادامه داد: مدارس در مناطق روستایی بازگشایی شده اند و مابقی در زمان خودشان بازگشایی‌ها را آغاز خواهند کرد، اصلی‌ترین عامل برای بازگشایی حضوری مدارس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مدارس است که این مسئله مورد ارزیابی قرار گرفته است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شرط بازگشایی حضوری مدارس واکسیناسیون دانش آموزان نیست بلکه واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال زمینه را برای بازگشایی مهیا‌تر می‌کنند، گفت:در این صورت خانواده‌ها با آرامش نسبی بیشتری می‌توانند از برنامه بازگشایی استقبال کنند، توسعه واکسیناسیون سبب شده روند مناسبی را در بازگشایی‌ها داشته باشیم و بازگشایی مدرسه هم در این فضا تحلیل می‌شود.
او عنوان کرد: مدرس واحد آموزشی است که در سطح خرد امکان رعایت ابعاد بهداشتی در آن وجود دارد، تهویه در محیط‌های بسته باید بر اساس شیوه نامه‌ها انجام شود و سایر ابعاد بهداشت فردی همچون استفاده از ماسک، آگاهی‌های بهداشتی باید برای دانش آموزان صورت بگیرد، سایر ابعاد باید از سوی کمیته سلامت مدرسه مورد ارزیابی قرار بگیرد.
کمرئی تصریح کرد: سرانه بهداشتی برای دانش آموزان در مدارس توزیع می‌شود به طوری که وسایل بهداشت فردی بیش از پیش برای دانش‌آموزان مهیا خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد