hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تزریق بیش از ۴.۵ میلیون دُز واکسن کرونا در فارس

تزریق بیش از ۴.۵ میلیون دُز واکسن کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به افراد گروه‌های هدف در استان فارس تزریق شده است.
عبدالرسول همتی یکشنبه ۲۵ مهر در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، با انجام یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۵۷ تست تشخیصی مولکولی و ۲۰۴ هزار و ۵۰۹ مورد تست سریع در قالب طرح شهید سلیمانی، ۴۶۳ هزار و ۴۲۲ بیمار مثبت مبتلا به کروناویروس در فارس شناسایی شده است.
او از بهبودی ۴۴۸ هزار و ۷۸۰ نفر از این بیماران در فارس خبر داد و گفت: از مجموع ۱۶۹۹ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند، ۱۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: طی شبانه روز گذشته، هزار و ۷۷۶ نفر مشکوک و دارای علائم کروناویروس به مراکز ۱۶ ساعته فارس مراجعه کرده و به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفته‌اند.
همتی در ادامه با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۶ هزار و ۸۳۲ نفر اعلام کرد.
او با اعلام اینکه تا کنون، دو میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۱۹ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۴۸۱ دُز نوبت دوم در مراکز واکسیناسیون، واکسن به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: با ۶۳ هزار و ۳۷۵ دُز تزریق شده طی روز گذشته، مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به چهار میلیون و ۵۱۳ هزار و ۸۰۰ دُز رسید.
معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به انجام سریع واکسیناسیون علیه کروناویروس در فارس، اظهار کرد: واکسیناسیون علیه کروناویروس به تنهایی نمی تواند در برابر این بیماری ایمنی ایجاد کند، بنابراین لازم است در کنار دریافت واکسن، پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیر ضرور و دوری از دورهمی های خانوادگی نیز جدی گرفته شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد