hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فرصت سوزی روزانه ۸ هزار دوز واکسن نوبت اول در گلستان

فرصت سوزی روزانه ۸ هزار دوز واکسن نوبت اول در گلستان

رئیس مرکز بهداشت گلستان گفت: در حالی تزریق روزانه نوبت اول واکسن کرونا در استان از ۲۳ هزار دوز در ابتدای هفته گذشته به ۱۵ هزار دوز در پایان هفته رسید که ظرفیت سالن‌ها، نیروها و واکسن‌های ما تغییری نکرده، بلکه استقبال کمتر شده است.
ناهید جعفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت نسبتاً خوبی از نظر شیوع کرونا در استان داریم اما بر اساس تجربه ۲۰ ماه گذشته، این وضعیت کاملاً شکننده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان قرمز و نارنجی در استان نداریم، بیان کرد: بر اساس آخرین ارزیابی صورت گرفته، شهرستان‌های کردکوی، بندر ترکمن، گمیشان، رامیان، آزادشهر، کلاله، گنبدکاووس، گالیکش و مراوه‌تپه در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد از لحاظ شیوع کرونا قرار دارند.
رئیس مرکز بهداشت گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰ درصد از یک‌میلیون و ۴۵۵ هزار نفر جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال در استان واکسن کرونا دریافت کردند.
جعفری با اشاره به اینکه ۳۴ درصد افراد نوبت دوم واکسن را نیز دریافت کردند، گفت: حدود ۸ ماه از شروع واکسیناسیون برخی از گروه‌ها می‌گذرد و نیاز است که دوز یادآور یا بوستر برای آنها تزریق شود. در حال حاضر تزریق دوز بوستر برای کادر درمان شروع شده و پروتکل برای افراد دارای بیماری‌های خاص نیز آمده که به‌زودی شروع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از زمان واکسیناسیون سالمندان نیز چندین ماه می‌گذرد، خاطرنشان کرد: بحث دوز بوستر سالمندان نیز مطرح بوده اما هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است.
رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان در اولویت قرار دارد، بیان کرد: اگر واکسیناسیون دانش آموزان به‌طور کامل نیز انجام شود به معنای آن نیست که کلاس‌ها مانند گذشته با ظرفیت تمام تشکیل شود. بعد از واکسیناسیون نیز ملاحظات فاصله‌گذاری اجتماعی دیده خواهد شد.
جعفری گفت: تاکنون در دانش‌آموزانی که واکسن زدند، عارضه خاصی نداشتیم و تنها در برخی موارد تب جزئی، سردرد و علائم آنفلوآنزا و سرماخوردگی داشتیم که تمامی این‌ها، از واکسن نزدن و بیمار شدن خیلی بهتر است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه به‌تدریج برای کسانی که واکسن نزدند، محدودیت‌هایی در خدمات اجتماعی در نظر گرفته خواهد شد، گفت: ممکن است در صورت مواجهه با پیک جدید کرونا و نیاز به اعمال محدودیت، تنها اصنافی که واکسن دریافت نکرده‌اند با تعطیلی روبه‌رو شوند.
رئیس مرکز بهداشت گلستان تصریح کرد: واکسن زدن علاوه بر یک وظیفه فردی برای حفظ سلامتی خودمان، یک وظیفه اجتماعی نیز محسوب می‌شود.
جعفری با اشاره به اینکه ظرفیت تزریق روزانه ۳۵ هزار دوز واکسن در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در ابتدای هفته گذشته، به‌راحتی در یک روز ۲۳ هزار دوز واکسن نوبت اول در استان تزریق‌شده اما در پایان هفته این تعداد با کم شدن استقبال از سوی مردم، به ۱۵ هزار نفر رسید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد