hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ساخت 12 هزار و 300 واحد مسكوني براي مددجويان بهزيستي خراسان رضوي

ساخت 12 هزار و 300 واحد مسكوني براي مددجويان بهزيستي خراسان رضوي

به گفته‌ي معاون مشاركت‌هاي مردمي، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غير دولتي بهزيستي خراسان رضوي 12 هزار و 300 واحد مسكن در دهه‌ي 1390 تا امروز توسط بهزيستي خراسان رضوي، شركاي اجتماعي، خيرين، و مشاركت خانواده‌ها ساخته شده و تحويل مددجويان نيازمند گرديده است.
مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حميده محدث ضمن اعلام این مطلب افزود: از سال 95 به بعد براي تسريع در ساخت مسكن مددجويي، تفاهم‌نامه‌هايي با نهادهاي حاكميتي، دستگاه‌هاي اجرايي و خيرين منعقد گرديد و حاصل اين تفاهم‌نامه‌ها ساخت و تحويل هزاران واحد مسكوني براي مددجويان عزيزمان بود كه محقق شد.
وي گفت: در سال 99 در مجموع هزار و 100 واحد مسكوني به جامعه هدف تحويل شده كه از اين تعداد 106 واحد به خانواده‌هاي دو معلول و بيشتر شهري و همچنين 70 واحد به خانواده‌هاي دو معلول و بيشتر روستايي واگذار شده است.
وي ادامه داد: همچنين 924 واحد به خانواده‌هاي عادي نيازمند در مجموعه مددجويان بهزيستي واگذار گرديده است.
وي خاطر نشان كرد: همچنين 4 هزار و 200 ميليون تومان وديعه مسكن از محل صندوق امداد ولايت به خانواده‌هايي كه مستأجر بودند پرداخت گرديده است.
به گفته‌ي معاون مشاركت‌هاي مردمي بهزيستي خراسان رضوي در همين سال اطلاعات مربوط به 2 هزار و 492 خانوار و نياز آنها به مبلغ 43 هزار ميليون تومان جهت دريافت وديعه مسكن احصا و به وزارت راه و شهرسازي اعلام گرديده است.
محدث در ادامه گفت: در سال 1400 بيش از 400 واحد مسكن به متقاضيان واگذار گرديده و سهميه ايتام به ميزان 110 واحد صد در صد جذب شده است.
وي خاطر نشان كرد: تا كنون 17 قطعه براي ساخت مسكن مددجويان فاقد مسكن و فاقد زمين از وزارت راه و شهرسازي زمين دريافت شده و تلاش براي دريافت 22 قطعه ديگر نيز ادامه دارد.
وي از تحويل 51 واحد به مددجويان سادات بهزيستي از مجموعه سادات آستان قدس رضوي در شش ماه گذشته ياد كرد و گفت: براي اين واحدها در مجموع 5 هزار ميليون تومان اعتبار صرف شده است.
وي همچنين گفت: امسال 36 واحد به خانواده‌هاي دو معلوله و بيشتر نيز تحويل گرديده كه براي آنها بيش از 5 ميليارد تومان هزينه شده است.
وي تأكيد كرد: خريد زمين براي 13 نفر از ايتام با هزينه‌اي حدود 300 ميليون تومان با مشاركت خيرين نيز از ديگر فعاليت‌هاي اين معاونت در سال جاري بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد