hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > پاکستان بازار بزرگی برای محصولات ایرانی است

پاکستان بازار بزرگی برای محصولات ایرانی است

مودودی گفت: پاکستان با حدود ۲۱۲ میلیون نفر جمعیت بازار بزرگی برای محصولات ایرانی است و تاکنون نیز توافقات تجاری خوبی میان دو کشور انجام شده است.
به گزارش رویداد ایران به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در آستانۀ سفر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به کشورمان اظهار کرد: پاکستانبا حدود ۲۱۲ میلیون نفر جمعیت بازار بزرگی برای محصولات ایرانی است و تاکنون نیز توافقات تجاری خوبی میان دو کشور انجام شده که اجرایی شدن آن به صورت جدی پیگیری می‌شود.
وی افزود: پاکستان در فعالیت‌های عمرانی خود نیازمند محصولات تولیدی ایران است، از جمله محصولات مرتبط با صنعت ساختمان و همچنین محصولات پتروشیمی، پلیمری و محصولات غذایی، که می‌تواند سهم خوبی در بازار پاکستان داشته باشد. همچنین پاکستان نیز از ظرفیت مطلوبی برای تأمین برخی اقلام و محصولات کشاورزی برخوردار است که امروزه مورد نیاز جامعۀ ایرانی است.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، استفاده از ظرفیت تهاتر را یکی از راه‌های ایجاد فضای همکاری بیشتر و تعامل دو کشور تلقی کرد و ادامه داد: ایران و پاکستان ارتباطات تنگاتنگ تاریخی، فرهنگی و روابط قوی خویشاوندی، به ویژه در مرز‌ها دارند که می‌تواند در پوشش فعالیت‌های اقتصادی مرزنشینان مؤثر باشد و با توجه به بازار بزرگ دو کشور که تقریباً سالانه نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار واردات از دنیا دارند، می‌تواند زمینه را برای تهاتر کالای دو کشور مساعد سازد.
مودودی گفت: هیأتی عالی‌رتبه از جمله وزیر دارایی، وزیر حقوق بشر، وزیر دریانوردی، وزیر هماهنگی بین ایالت‌های پاکستان، مشاور اقتصادی دولت، گروه ضربت نیرو و مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی‌های مقیم خارج به علاوه بسیاری دیگر از وزرا عمران‌خان را همراهی خواهند کرد و این سفر می‌تواند زمینه‌ساز انعقاد توافقاتی پایدار را در جهت توسعۀ روابط سیاسی و اقتصادی فراهم کند که برای دو کشور مبارک خواهد بود.
گفتنی است، نخست‌وزیر پاکستان در راس یک هیات تجاری و اقتصادی اول و دوم اردیبهشت‌ماه به تهران سفر می‌کند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد