hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اکثر بیماران بستری‌ در ICU واکسن کرونا نزده‌اند/ علت فوت برخی افراد علی‌رغم تزریق ۲ دوز واکسن

اکثر بیماران بستری‌ در ICU واکسن کرونا نزده‌اند/ علت فوت برخی افراد علی‌رغم تزریق ۲ دوز واکسن

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه اکثر افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا در ICU بستری می‌شوند، واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، علت فوت برخی واکسن‌زده‌ها بر اثر کرونا را تشریح کرد.
دکتر بابک عشرتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا با تأکید بر اینکه افرادی که هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند حتماً به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، اظهار داشت: نیاز داریم میزان ایمنی جامعه افزایش یابد؛ واکسیناسیون در حال حاضر برای بزرگسالان و افراد در سنین 12 تا 18 سال انجام می‌شود زیرا با توجه به بازگشایی مدارس، باید به سطح ایمنی مناسبی برسیم.
چرا برخی افراد واکسن‌زده نیز بر اثر کرونا فوت می‌کنند؟
وی در پاسخ به این سؤال که "چرا تعدادی از افراد واکسینه شده، علی‌رغم دریافت دو دوز واکسن کرونا پس از ابتلا به بیماری فوت می‌کنند؟" گفت: هیچ واکسنی در جهان وجود ندارد که محافظت صد در صدی در مقابل ابتلا به کرونا داشته باشد؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه موارد ابتلا به کرونا در سطح کشور و جهان زیاد است و درگیر همه‌گیری هستیم، میزان ایمنی جوامع به حد کافی نرسیده است و بنابراین ممکن است تعدادی از افراد نیز با وجود تزریق دو دوز واکسن، در صورت ابتلا به کرونا فوت کنند اما باید توجه داشت که میزان فوت در این افراد بسیار کمتر از افرادی است که علیه کرونا واکسینه نشده‌اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بنابر شواهد و آنچه ما می‌بینیم، اکثر افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا در ICU بستری می‌شوند، افرادی هستند که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.
مهار همه‌گیری در گرو واکسیناسیون حداکثری
وی با بیان اینکه بروز عوارض شدید واکسن کرونا یا فوت افراد بر اثر واکسن بسیار نادر است، خاطرنشان کرد: اگر درصد زیادی از افراد جامعه واکسینه شوند، انتقال ویروس کرونا میان جمعیت کم و در نهایت همه‌گیری مهار می‌شود؛ از سوی دیگر اگر میزان واکسیناسیون در کشور افزایش یابد، احتمال ایجاد جهش‌ها و انتقال ویروس‌های جهش‌یافته نیز کاهش می‌یابد که منجر به کاهش مرگ و میر می‌شود بنابراین انجام واکسیناسیون از جهت جلوگیری از انتقال ویروس و جهش‌های آن، اهمیت فراوانی دارد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سؤال که "تست کرونا در مراکز بهداشتی برای چه کسانی رایگان است؟" تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه اگر کسی علائم بیماری کرونا را داشته باشد و شرایطش منطبق بر پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت باشد و به مراکز منتخب کرونا مراجعه کند، پزشک در دفترچه بیمار یا سربرگ مرکز، درخواست تست کرونا را می‌نویسد و بیمار به آزمایشگاه ارجاع داده می‌شود و هزینه تست کرونا توسط بیمه پرداخت می‌شود؛ در حال حاضر بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح این مصوبه را قبول دارند.
وی افزود: آدرس مراکز منتخب کووید مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران، از بخش "معاونت بهداشتی" سایت این دانشگاه قابل دسترسی است و مردم می‌توانند پیش از مراجعه با این مراکز تماس حاصل کنند. (برای دیدن آدرس و تلفن مراکز منتخب مراقبت‌های کووید19 اینجا کلیک کنید)
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد