hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جبران کمبود ۱۲۰۰ معلم برای سال تحصیلی جدید/بازگشایی مدارس از آبانماه

جبران کمبود ۱۲۰۰ معلم برای سال تحصیلی جدید/بازگشایی مدارس از آبانماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: قطار آموزشی در آموزش و پرورش استان اصفهان حرکت کرده و روی ریل قرار گرفته است، در فضای مجازی برای تدریس دانش‌آموزان در هر کلاس درس یک معلم حضور دارد، قرار است از آبان ماه کلاس‌های درس به صورت ترکیبی باشد و کمبود یک هزار و ۲۰۰ معلم در استان هم جبران شده است.
محمد اعتدادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید و برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق روستایی‌و عشایری، اظهار کرد: جهت‌گیری آموزش و پرورش استان اصفهان بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس حضوری در مناطق روستایی‌و عشایری به صورت کاملاً حضوری و با تعداد جمعیت ۱۵ نفر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دانش‌آموزان از آبان ماه سه روز در مدارس حضور دارند

وی اضافه کرد: بازگشایی مدارس از آبان ماه مطابق الگوی بازگشایی از طرف وزارت آموزش و پرورش و با هماهنگی ستاد ملی کرونا خواهد بود، از آبان ماه مقرر شد کلاس‌های درس به صورت تدریجی با گروه بندی بازگشایی شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در آموزش و پرورش استان اصفهان زیرساخت‌های این کار انجام می‌شود و تمهیدات لازم برای اجرای این برنامه آماده شده است، مدیران مدارس تقسیم بندی گروه‌ها را انجام داده‌اند و از اول آبان ماه بازگشایی مدارس و کلاس‌های درس به صورت تدریجی، با توجه به شرایط اقتضایی مناطق و با گروه‌بندی، دانش‌آموزان سه روز در هفته در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

لزوم توجه خانواده‌ها به واکسیناسیون دانش‌آموزان

اعتدادی با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان برای حضور آنها در مدارس بسیار مهم است، گفت: برای واکسینه کردن دانش‌آموزان و آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی به وسیله مدیران مدارس انجام شده است، همچنین جلسه‌های متعددی با دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی در این زمینه داشته‌ایم و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
وی در خصوص همکاری دستگاه‌ها برای ترغیب امر واکسیناسیون افزود: مقرر شد شهرداری با نصب بنرها و اطلاع رسانی‌های بیلبوردی در مکان‌های عمومی، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ها خانواده‌ها را برای واکسینه کردن دانش‌آموزان ترغیب کند و آموزش و پرورش استان اصفهان هم از طریق مدیران مدارس توصیه‌های لازم را در این زمینه داشته باشد.

شهرستان نطنز بالاترین آمار واکسیناسیون دانش‌آموزان را دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها از انجام واکسیناسیون فرزندان هراس دارند، باید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اطلاع‌رسانی‌های لازم برای خانواده‌ها آنها را نسبت به واکسینه کردن فرزندان ترغیب کند، ضروری است که خانواده‌ها هم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
اعتدادی تصریح کرد: بالاترین آمار واکسینه‌شدن دانش‌آموزان در شهرستان نطنز بالای ۹۵ درصد و در شهرستان‌های خمینی‌شهر و برخوار زیر ۵۰ درصد گزارش شده است و رؤسای مناطق آموزش و پرورش این دو شهرستان قول داده‌اند که اوایل هفته آینده این آمار را به رقم ۷۰ درصد برسانند و روند واکسیناسیون دانش‌آموزان در شهر اصفهان نیز بالای ۵۰ درصد اعلام شده است.

۸۵ درصد معلمان واکسن کرونا را تزریق کردند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد روند واکسینه شدن معلمان، گفت: مطابق اطلاعات سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی ۸۵ درصد از معلمان واکسن کرونا را تزریق کردند و ۱۵ درصد تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و این آمار معلمانی نیست که برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ در کلاس درس حضور داشته باشند یا رغبتی به واکسن زدن نداشته باشند.
وی اضافه کرد: در واقع ۱۵ درصد باقی مانده از معلمانی هستند که یا به کرونا مبتلا شدند و یا به دلیل شرایطی توصیه عدم تزریق واکسن به آنها شده است، تعدادی هم از همکاران خانم در مرخصی زایمان هستند، درصدی از معلمان هم دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده و به این دلایل تاکنون واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، اما همه معلمانی که قرار است در کلاس درس حضور پیدا کنند واکسن کرونا را تزریق کردند و همکار فرهنگی در آمارها نبوده که از تزریق واکسن کرونا امتناع کرده باشد.

هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهد بود / تغییر کیفیت و امکانات شبکه شاد

وی خاطرنشان کرد: قطار آموزشی (آنلاین و حضوری) در آموزش و پرورش استان اصفهان حرکت کرده و روی ریل قرار گرفته است، در حال حاضر در فضای مجازی برای تدریس دانش‌آموزان سر هر کلاس درس یک معلم حضور دارد، قرار است از آبان ماه کلاس‌های درس به صورت ترکیبی (حضوری و آنلاین) باشد و آمار هزار و ۲۰۰ نفر کمبود معلم را برای سال تحصیلی‌جدید جبران کرده‌ایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: برای تأمین نیروی معلمان از طریق استفاده از تجربه همکاران بازنشسته، نگهداشتن نیروهای بازنشسته برای تدریس، خرید خدمات معلمان در مدارس، ارائه اضافه کار و ساعت‌های حق‌التدریس به همکاران شاغل مشکل کمبود نیرو جبران شده است و برای سال تحصیلی ۱۴۰۰ مشکلی نداریم و هیچ کلاس درسی بدن معلم نخواهد بود.
اعتدادی در مورد کیفیت امکانات شبکه شاد، تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر شده است، امسال این شبکه تغییرات بهتری داشته و زیرساخت لازم، سرعت اینترنت این پلتفرم و ظاهر شبکه نسبت به سال گذشته تغییرات بهتر و کیفیت بالاتری دارد، با اضافه شدن امکانات جدید به شبکه شاد استقبال دانش‌آموزان هم از شاد نسبت به سال قبل بسیار بیشتر است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد