hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۹۵۰ هزار دانش آموز اصفهانی مدیریت مصرف آب را می آموزند

۹۵۰ هزار دانش آموز اصفهانی مدیریت مصرف آب را می آموزند

- رییس خانه فرهنگ آب شرکت آب و فاضلاب اصفهان از آموزش مصرف بهینه آب ۹۵۰ هزار دانش آموز در این استان در سامانه شاد خبر داد.
 روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اصفهان روز شنبه به نقل از زهره تشیعی افزود: این طرح که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آغاز شد با استقبال معلمان و دانش آموزان روبه رو شده است.
وی ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا، سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف با حضور در خانه فرهنگ آب از نزدیک با روش‌های صحیح مصرف آب، استفاده از شیرآلات کاهنده و چگونگی بازچرخانی پساب آشنا می شدند که امیدواریم این روند دوباره از سرگرفته شود.
رییس خانه فرهنگ شرکت آبفای اصفهان اضافه کرد: تولیدات فرهنگی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در شبکه آموزشی شاد که تمامی دانش آموزان، اولیا و مربیان عضو آن هستند بارگذاری می شود.
تشیعی خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۰ موشن گرافی، ۵۰ کلیپ و ۲۰ انیمیشن با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب از طریق فضای مجازی برای دانش آموزان اصفهانی پخش شده است.
 بر اساس آمار و ارقام منتشر شده میانگین بارندگی سال آبی از حد نُرمال بارندگی کشور بسیار پایین‌تر است و در کنار کاهش چشمگیر ذخیره سد زاینده رود به عنوان اصلی‌ترین منبع آب استان، تامین آب آشامیدنی را با چالش روبه رو کرده است.
زاینده‌رود به طول افزون بر ۴۰۰ کیلومتر بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه سرچشمه می‌گیرد و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌رود و در نهایت به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می‌ریزد، این رودخانه که نقشی اصلی و مؤثر در پایداری محیط زیست، تامین آب آشامیدنی، حیات محیط زیست، رونق کشاورزی، اقتصاد و گردشگری منطقه مرکزی و هستی تالاب گاوخونی دارد، در دهه‌های اخیر به‌دلیل برداشت‌ غیرقانونی در بالادست، انتقال آب به حوضه دیگر، تراکم جمعیت و تا حدودی کاهش نسبی بارندگی‌ها، به یک رودخانه با جریان دوره‌ای تبدیل و در پایین دست اغلب در فصول گرم با خشکی مواجه شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد