hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > خورشیدی فر: کسب مدال در رقابت‌های جهانی وزنه برداری آسان نیست

خورشیدی فر: کسب مدال در رقابت‌های جهانی وزنه برداری آسان نیست

مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان درباره شرایط ملی پوشان نوجوان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان توضیحاتی را بیان کرد.
اکبر خورشیدی فر مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد ملی پوشان نوجوان و جوان دختر کشورمان در رقابت‌های جهانی عربستان اظهار داشت: تیم ملی وزنه برداری نوجوانان بانوان ایران برای اولین بار است که در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت می‌کند. به غیر از یکتا جمالی بقیه وزنه برداران برای اولین بار در مسابقات بین المللی حضور پیدا کرده اند. با توجه به شرایط کرونایی بعضی از ملی پوشان نوجوان ما نتوانستند در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند. با حمایت‌های وزارت ورزش و برنامه ریزی خوبی که فدراسیون وزنه برداری انجام داد، خوشبختانه توانستیم اردو‌های خوبی برگزار کنیم و این باور را به وزنه برداران نوجوانمان دادیم که می‌توانند خودشان را در سطح جهان مطرح کنند.
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان افزود: اگر به جدول وزن‌های  مختلف رقابت‌ها نگاه کنید متوجه خواهید شد که ما با مدال‌های جهانی کمتر از ۵ کیلوگرم فاصله داریم. در اوزان‌های ۴۵، ۵۵ بسیار خوب کار کردیم. حتی در وزن ۵۹ کیلوگرم که روز گذشته برگزار شد، ما در حرکات یک ضرب فاطمه کشاورز را داشتیم که توانست وزن ۷۶ کیلوگرم را بالای سر ببرد. کشاورز در پایان در رده چهارم قرار گرفت و با اختلاف ۲ کیلوگرم متاسفانه مدال برنز وزن ۵۹ کیلورگم را از دست داد.
خورشیدی فر ادامه داد: در هر صورت رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود و حدود ۵۱ کشور در این بازی‌های شرکت کرده اند. رقابت‌های جهانی جای هیچ اشتباهی نیست و بیشتر وزنه برداران اروپایی در این بازی‌ها حاضر هستند.
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان درباره مدال برنز غزاله حسینی که روز گذشته به دست آورد نیز بیان داشت: خوشبختانه غزاله حسینی روز گذشته موفق شد اولین مدال تاریخ وزنه برداری بانوان نوجوان را کسب کند. به هر حال کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی جهان آسان نیست و اروپایی‌ها و بعضی از کشور‌های آسیایی با تمام توان در این رقابت‌ها حاضر شده اند. امیدوارم در روز‌های آینده هم بتوانیم به مدال دست پیدا کرده و باز هم برای ایران افتخار آفرینی کنیم.
خورشیدی فر تصریح کرد: ما امسال در ۳ وزن کم سن و سال‌ترین ورزشکار را داشتیم. زهرا حسینی در ۴۵ کیلوگرم، غزل حسینی در وزن ۵۵ کیلوگرم و غزاله حسینی در ۵۹ کیلوگرم جزو کم سن و سال‌ترین وزنه برداران نوجوان ما در این رقابت‌ها بوده اند. در هر صورت این یک امتیاز مثبتی برای ما خواهد بود تا در آینده بتوانیم از وجود چنین ورزشکارانی در مسابقات بین المللی استفاده کنیم. قطعا تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در سال‌های آینده یکی از قدرتمندترین تیم‌های جهان خواهد بود که روی سکو می‌رود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد