hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رابطه مستقیم موز با دلار!/ قیمت هر کارتن موز به حدود ۱۵ دلار رسید

رابطه مستقیم موز با دلار!/ قیمت هر کارتن موز به حدود ۱۵ دلار رسید

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان گفت: موز دارای قیمت جهانی بوده که با افزایش ۲ دلاری قیمت هر کارتن از سوی مرکز، قیمت هر کارتن به حدود ۱۵ دلار رسیده است.

ناصر اطرج با اشاره به قیمت موز در میادین میوه و تره‌بار اصفهان اظهار داشت: موز با دلار رابطه مستقیم دارد به گونه‌ای که با رسیدن دلار به قیمت 28 هزار تومان، قیمت هر کیلو موز نیز در سطح عمده 28 هزار تومان می‌شود.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته موزه‌‌های قبل در بازار وجود داشت اما این در حالی است که با خالی کردن بار جدید قیمت آن نیز از سوی مرکز با افزایش همراه بوده و اکنون این قیمت برای موز منطقی است، در حالی که در 2 روز گذشته قیمت موز در میادین به حدود 24 هزار تومان نیز رسید.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار اصفهان پیرامون وضعیت امروز بازار تصریح کرد: قیمت امروز موز در میادین میوه و تره‌بار اصفهان 27 هزار تومان بود، لازم به ذکر است که موز دارای قیمت جهانی بوده که با افزایش 2 دلاری قیمت هر کارتن از سوی مرکز، قیمت هر کارتن به حدود 15 دلار رسیده است.

وی افزود: کشورهای عربی به استثنای تعدادی از مراسم‌های خاص، در طول تابستان موز مصرف نمی‌کنند و این در حالی است که با خنک شدن هوا در منطقه خلیج و خاورمیانه و همچنین از ابتدای مهرماه با افزایش مصرف‌کننده، مصرف نیز افزایش می‌یابد.

اطرج بیان کرد: قیمت موز در میادین میوه و تره‌بار اصفهان نسبت به بقیه بارها منطقی بوده و لازم به ذکر است که امروز قیمت موز در سایر شهرها 29 هزار تومان ولی در اصفهان با قیمت حدود 27 هزار تومان به فروش رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد