hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسیناسیون ۵۰ درصد از مادران باردار در مشهد

واکسیناسیون ۵۰ درصد از مادران باردار در مشهد

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون افزون بر ۵۰ درصد مادران باردار در مشهد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.
دکتر محمد احمدیان مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد مادران باردار در مشهد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و در دیگر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم جمعیت زنان باردار واکسینه شده بیش از ۶۷ درصد می‌باشد.
او افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر این کلانشهر ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را هم زیر پوشش دارد.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: واکسیناسیون مادران باردار مناطق زیرپوشش این دانشگاه از ابتدای شهریور ماه امسال آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۸۰۰ مادر باردار واکسینه شده‌اند.احمدیان بیان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۳۶ هزار مادر باردار را زیرپوشش دارد که طبق بررسی‌ها ۳۰ هزار نفر آنان واجد شرایط دریافت واکسن هستند و بخشی از مادران باردار هم به وسیله بخش خصوصی خدمات دریافت می‌کنند.
او تصریح کرد: تزریق واکسن به مادران باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد بلامانع است و برای زنانی که زایمان کرده اند، تزریق واکسن ۴۲ روز پس از زایمان توصیه می‌شود.
مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هم اکنون ۱۶ مرکز پاک برای واکسیناسیون مادران باردار در مشهد دایر است و در هر یک از شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه نیز یک مرکز برای این منظور دایر می‌باشد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد