hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > روزهای تلخ کرونایی در آذربایجان‌غربی؛ مرگ و میر همچنان ادامه دارد

روزهای تلخ کرونایی در آذربایجان‌غربی؛ مرگ و میر همچنان ادامه دارد

در شبانه روز گذشته ویروس منحوس کرونا جان ۲۵ نفر دیگر را نیز گرفت در حالی که روز قبل از آن ۱۱ نفر بر اثر این بیماری جان باخته بودند بنابراین، مرگ و میر کرونایی در آذربایجان‌غربی افزایش یافته است.
همچنان ارومیه و استان آذربایجان‌غربی روزهای تلخی را از لحاظ بیماری کرونا می‌گذراند چون براساس آمار ارائه شده قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا، در شبانه روز گذشته ویروس منحوس کرونا جان
 25 نفر دیگر را نیز گرفت در حالی که روز قبل از آن 11 نفر بر اثر این بیماری جان باخته بودند بنابراین، مرگ و میر کرونایی افزایش یافته است.
بیشترین فوتی‌های شبانه روز گذشته در ارومیه با 10 نفر بوده و شهرهای میاندوآب با چهار، خوی، ماکو، مهاباد و نقده با دو نفر و همچنین بوکان، تکاب و سلماس نیز هر کدام با یک نفر در رده‌های بعدی قرار داشتند.
هم اکنون فقط سه شهر چالدران، شوط و پلدشت در شمال استان از وضعیت زرد کرونایی برخوردار بوده و کرونا در این مناطق تا حدودی کنترل شده است اما همچنان ارومیه، اشنویه، مهاباد، بوکان و سردشت وضعیت بدتری داشته و همچنان به رنگ قرمز کرونایی قرار دارند.
در شبانه روز گذشته شمار بستری سندروم حاد تنفسی به تعداد 89 نفر در استان کاهش یافته و با وجود کاهش 273 نفری تعداد مبتلایان به کرونا، اما تعداد بستری های مشکوک به 75 نفر افزایش یافته است‌
افزایش آمار جان باختگان کرونایی و بستری‌های مشکوک در حالی است که تعداد افراد واکسینه شده نیز در حال افزایش است و در شبانه‌روز گذشته بیش از 39 هزار نفر دیگر نیز واکسینه شدند و براساس آمار قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا تاکنون دو میلیون و 240 هزار و 487 نفر واکسن دریافت کردند.
در این رابطه دولت برای افزایش میزان واکسیناسیون، شرط حضور دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه‌ها را تزریق دو دوز واکسن یا هفته‌ای دو بار تست عنوان کرده‌اند.
همچنین با وجود اینکه بارها و بارها مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان استانی تاکید کرده‌اند که واکسیناسیون دلیل بر عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و خودمراقبتی نیست اما با افزایش تعداد واکسینه شده‌ها، روز به روز شمار افرادی که از ماسک استفاده نکرده و در اماکن شلوغ حضور می‌یابند بیشتر می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد