hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۱۰ درصد از دانش آموزان کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند

۱۰ درصد از دانش آموزان کردستانی علیه کرونا واکسینه شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۰ درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان علیه کرونا واکسینه شدند که برای فراهم کردن شرایط حضوری آموزش لازم است، والدین و دانش آموزان در دریافت واکسن تسریع کنند.
فرزین رضاعی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: والدین هیچ ترسی از واکسیناسیون خود و فرزندانشان نداشته باشند و خودشان و فرزندان بالای ۱۲ سالشان را واکسینه کنند.
رضاعی تسریع در واکسیناسیون دانش آموزان موجب آغاز هر چه زودتر آموزش‌های حضوی برشمرد و گفت: آموزش فرزندان در ۲ سال اخیر دچار مشکل شده و عوارض خود را بعد‌ها نشان می‌دهد.
او  با بیان اینکه واکسن‌ها درجات پوشش مختلفی دارند از مردم خواست تا به شایعات گوش نکنند و تاکید کرد: آنچه که ثابت شده این است که واکسن شاید ابتلای به کرونا را کامل متوقف نکند، ولی جلوی ابتلای شدید و مرگ و میر را حتما می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: نمونه اثبات این گفته را در شهر‌های با آمار واکسیناسیون بالا در استان می‌شود دید که بیجار با ۸۳ درصد، قروه ۶۲ درصد و دیواندره با ۷۱ درصد پوشش واکسیناسیون زودتر از دیگر مناطق استان از وضعیت قرمز خارج شده و بیجار برای چند هفته متوالی مرگ و میر ناشی از کرونا ثبت نکرده است.
رضاعی با بیان اینکه این بررسی‌ها نشان می‌دهد که واکسن زنجیره انتقال بیماری را قطع می‌کند، افزود: اگر یک محله یا خانواده و یا شهر از واکسیناسیون سرباز بزند متاسفانه زنجیره انتقال قطع نمی‌شود و واکسیناسیون زمانی موثر است که همه مناطق بک شهر، شهر‌ها و استان‌ها پابه‌ پای هم در واکسیناسیون پیش بروند.
او دریافت واکسن را یک وظیفه و مسوولیت اجتماعی اعلام و اظهار داشت: در واکسیناسیون علیه کرونا سلامت خود و دیگران را در نطر می‌گیریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رعاست پروتکل‌ها را خیلی پایین اعلام کرد و گفت: بنا بر گزارش‌های رسیده در ۲ هفته اخیر مراسم‌هایی در باغ‌های خصوصی برگزار شده که خطرناک است و بیشتر افرادی که در بیمارستان بستری هستند واکسن دریافت نکرده و در دورهمی و مراسم‌ها حضور داشته‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد