hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > لطفا پیش از تزریق واکسن ناشتا نباشید

لطفا پیش از تزریق واکسن ناشتا نباشید

یک کارشناس سلامت روان در خراسان‌ جنوبی گفت: نباید به صورت ناشتا واکسن را تزریق کرد بلکه باید قبل از آن صبحانه مفیدی میل کنید.
دکتر مهشید چوبداری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شب قبل از تزریق واکسن یک غذای مقوی اما سبک را مصرف کنید تا خواب راحت تری داشته و قبل از خواب یک لیوان شیر ولرم مصرف کرده و به رختخواب بروید.
وی ادامه داد: مصرف غذاهایی مثل سوپ، مصرف سبزیجات غذاهایی که بسیار چرب و سنگین نیستند توصیه می‌شود و پرهیز مصرف فست فودها که سبب کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود بسیار الزامی است.
این کارشناس سلامت روان بیان کرد: صبح روز بعد هنگامی که می‌خواهید واکسیناسیون را انجام دهید نباید ناشتا باشید، یعنی به گونه‌ای نباشد که از خواب بیدار می‌شوید  سریعاً به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و واکسن تزریق کنید.
وی ادامه داد: طوری برنامه ریزی کنید که حداقل نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه قبل از تزریق واکسن صبحانه کامل را میل کنید و مصرف تخم‌مرغ، پنیر، مغزیجات و میوه‌جات کمک می‌کند تا قوی تر باشید.
چوبداری یادآور شد: پس از واکسیناسیون طی ۴۸ ساعت احتمالاً علائم سرماخوردگی معمولی را داشته باشید که توصیه می‌شود غذاهای مفید و مایعات زیاد مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد