hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پاییز باغ گلها دیدنی است

پاییز باغ گلها دیدنی است

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود ۷۰۰ گونه، رقم و ژئوتیپ گیاهی در باغ گل‌ها، خزان گونه‌های گیاهی آن مناظر زیبا و ویژه‌ای را پدید آورده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به وجود ۵۰ گونه، رقم و ژئوتیپ گل‌های داودی مخصوص فصل پاییز، امسال مطابق سال‌های گذشته کاشت گل‌های پاییزه را در باغ گل‌ها انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه گل‌های تابستانه همچنان در باغچه‌های باغ گل‌ها موجود است، افزود: تنوع بسیار بالایی از گل‌های شمعدانی، گیاهان پیازی، تاج خروس و سایر گل‌ها را در این باغ می‌توان مشاهده کرد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: هر ساله مناظر زیبای پاییز که حاصل خزان گونه‌های مختلف است بر زیبایی‌های مجموعه آموزشی و تفریحی باغ گل‌ها افزوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود ۷۰۰ گونه، رقم و ژئوتیپ گیاهی در باغ گل‌ها، خزان گونه‌های گیاهی آن مناظر زیبا و ویژه‌ای را پدید آورده است.

مرتضایی‌نژاد با اشاره به مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری در باغ گل‌ها، گفت: تعداد گیاهان استفاده شده در این مجموعه ۳۰۰ گونه گیاهی از جمله انواع میوه‌های گرمسیری شامل: آناناس، انبه، آواکادو، پاپایا، قهوه، کاکائو، گواوا، وانیل، انواع درختان و درختچه‌های زینتی گرمسیری شامل: ابوتیلون، تاتوره درختی، تکوما، شیشه شور، فردوسی، کاملیا، مورینگا، انواع نخل مانند نخل راپیس، نخل کوکوس و انواع گیاهان علفی برگ زینتی و گل‌دار شامل: ارکیده، آکمئا، بیلبرژیا، پدیلانتوس، استرلیتزیا، کالاته آ، کریپتانتوس است.

وی افزود: از جمله جلوه‌های مجموعه گردشگری گیاهان گرمسیری، آبنمای صخره‌ای با سنگ‌های طبیعی به ارتفاع هشت متر، سیستم پایدار سرمایش و گرمایش با استفاده از گرمای زمین و بهره‌مندی از روش‌های سنتی، اجرای بستر خاک با استفاده از روش‌های علمی و نتایج آزمایش‌های آب و خاک، آبیاری گیاهان با استفاده از روش‌های هوشمند و سیستم تهویه و کنترل دما و رطوبت به صورت هوشمند است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد