hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طریقه پاک کردن جوش و لک در نرم افزار فتوشاپ

طریقه پاک کردن جوش و لک در نرم افزار فتوشاپ

حضور جوش و لک روی چهره جذابیت عکس گرفته شده را از بین می برد. در این مطلب قصد داریم به شما طریقه پاک کردن جوش در فتوشاپ را آموزش دهیم تا یک عکس بدون نقص از چهره خود را به نمایش بگذارید.
یکی از تجربه های طبیعی هر فردی جوش و لک روی چهره می باشد که سبب می شود عکس ثبت شده چهره اش نازیبا به نظر برسد. از این رو در ادامه این مطلب طریقه پاک کردن جوش و لک یا زخم روی چهره را در نرم افزار جادویی و قدرتمند فتوشاپ خواهید آموخت.

طریقه پاک کردن جوش و لک در نرم افزار فتوشاپ

جوش، زخم و لک از مواردی می باشند که ممکن است هر فردی آن ها را تجربه کند اما هیچ کس تمایل ندارد تصویری با وجود این موارد تا ابد آن ها را برایش یادآوری کند. و به دنبال روشی برای محو کردن ار جوش یا لک از روی عکس خود می باشد. قابل ذکر است در نرم افزار قدرتمند و جادویی فتوشاپ امکان پاک کردن جوش و لک و مواردی این چنینی وجود دارد.

البته شایان ذکر است امروزه عکس هایی که بیش از حد مورد ویرایش قرار گرفته باشند خیلی مورد پسند عموم قرار نمی گیرد ولی در مواردی نیاز است کمی عکس را دستکاری نمایید تا چهره معمول خود را به نمایش بگذارید و همانطور که اشاره شد این کار با فتوشاپ امکان پذیر است. با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا دو روش پاک کردن جوش و لک را در نرم افزار فتوشاپ فرا بگیرید.



روش اول: ابزار spot healing brush

۱. ابتدا عکس مدنظر را به نرم افزار فتوشاپ وارد کنید. توصیه می شود به جای عکس اصلی از کپی آن استفاده کنید. از این رو با فشردن کلیدهای کنترل و j و در مک کلیدهای کامند و j یک کپی از لایه تصویر بگیرید.
۲. حالا ابزار spot healing brush را از نوار کناری انتخاب نمایید یا کلید j را بفشارید. اگر ابزار دیگری در این قسمت انتخاب شده باشد می توان کلید موس را روی ابزار نگه داشت تا زیر مجموعه آن باز شود. یا کلیدهای شیفت و j را فشار داده تا ابزار انتخاب شده در میان زیر مجموعه های آن تغییر نماید.

۳. سایز قلم را طوری تغییر دهید که فقط اندکی از جوش یا لک مدنظر بزرگتر باشد. ساده ترین روش برای این کار استفاده از کلیدهای [ و ] می باشد.
۴. روی جوش یا لک مدنظر یک بار کلیک نموده تا فتوشاپ به کار خود بپردازد. این ابزار از پیکسل های اطراف ناحیه ای که انتخاب نموده اید برای جایگزینی آن بهره می گیرد. این عمل را تکرار نمایید تا همه موارد از روی عکس مدنظر حذف گردند.

۵. ابزار spot healing brush قادر است چین و چروک ها را نیز پاک کند. سایز آن را فقط اندکی بزرگتر از چروک مدنظر نموده و قلم را روی آن کشیده تا کار خود را انجام دهد.

روش دوم : ابزار healing brush

ابتدا باید اشاره کرد ابزار spot healing brush برای ویرایش جوش و لک هایی مناسب است که در اطراف آن پیکسل های زیادی وجود دارد. هنگامی که جوش یا لک مدنظر در کنار قسمت های پر جزئیات مانند موی فرد باشد ابزار خودکار فتوشاپ قادر به اصلاح آن به خوبی نیست. به طور مثال در تصویر زیر وقتی بخواهیم قسمتی را که در کنار دهان فرد است ویرایش کنیم فتوشاپ سردرگم شده و به خوبی نمی تواند به کار خود بپردازد.

برای رهایی از این مشکل باید از یک ابزار پیشرفته تر استفاده کرد. ابزار healing brush شبیه spot healing brush می باشد. اما با این فرق که اجازه نمی دهد فتوشاپ ویرایش را به صورت خودکار انجام دهد بلکه قسمت نمونه را خودتان باید برای آن انتخاب کنید.

چنانچه ابزار spot healing brush انتخاب نموده باشید می توان با فشار دادن کلیدهای شیفت و j ابزار healing brush را فعال کرد. ضمنا با کلیک کردن و نگه داشتن ماوس روی آیکون این ابزار هم می توان از لیست موجود گزینه مدنظر خود را انتخاب کرد.
برای پاک کردن و حذف نقاط مختلف اول اطمنیان حاصل کنید که گزینه Aligned در این ابزار فعال است و مقدار sample هم روی current & below قرار گرفته باشد. مقدار Diffusion سرعت فتوشاپ در ترکیب پیکسل ها را مشخص می نماید. در اکثر مواقع مقدار حدود ۴-۵ مناسب می باشد.

کلید alt یا option در مک نگه داشته و روی بخشی که می خواهید به عنوان نمونه استفاده کنید، کلیک نمایید. بهتر است قسمتی را انتخاب نمایید که تا حد ممکن به بخشی که می خواهید ترمیم شود شباهت داشته باشد. به طور مثال اگر ناحیه مدنظر در کنار لب سوژه است از قسمتی کمی پایین تر از لب استفاده نمایید.

سایز قلم را فقط کمی بزرگتر از بخشی نمایید که می خواهید آن را ترمیم کنید. روی جوش کلیک نموده تا فتوشاپ کارش را انجام دهد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد