hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایران با سرعت بسیار بالایی در حال پیر شدن است

ایران با سرعت بسیار بالایی در حال پیر شدن است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: جمعیت ایران با سرعت بسیار بالایی در حال پیر شدن است.
پریسا طاهری، از افزایش جمعیت سالمندان در دنیا خبر داد و گفت: جمعیت افراد ۶۰ سال به بالا در سال ۲۰۲۰ میلادی به حدود یک میلیارد نفر رسید و تا سال ۲۰۵۰ میلادی به دو میلیارد نفر خواهد رسید.
به گفته این متخصص طب سالمندی، ۶۰ در صد از سالمندان دنیا در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و پیش بینی می‌شود که این رقم تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۸۰ در صد برسد.
وی در خصوص این تغییرات دموگرافیک در کشور نیز عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد جمعیت کشورمان را افراد سالمند ۶۰ سال و بالاتر تشکیل می‌دهند که این رقم تا سال ۱۴۳۰ شمسی به ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اگر چه کل دنیا در حال پیر شدن و خاکستری شدن است ولی روند پیر شدن جمعیت در کشورهای آسیایی بسیار بالاتر بوده و در بین کل دنیا، جمعیت ایران با سرعت بسیار بالایی در حال پیر شدن است. لذا توجه به رشته تخصصی سالمندان و نگاه ویژه به این گروه آسیب پذیر ضروری به نظر می‌رسد.
طاهری اظهار کرد: امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده از رسانه‌های جمعی (Social Media ) برای برقراری ارتباط مؤثر با یکدیگر بدون تماس مستقیم، باعث شد تا شعار روز جهانی سالمندان «بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال» انتخاب شود.
وی با اشاره به اینکه آموزش یک مهارت دیجیتال به سالمندان جهت دسترسی و بهره مندی از سایت‌های خبری، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیار ضروری است، افزود: همچنین از این قبیل آموزش در راستای بهره برداری از فناوری جهت کمک برای انجام برخی امور روزمره زندگی خود، مشارکت در ا مور اجتماعی، ارتباط با خانواده و جامعه و استفاده از مطالب آموزشی در حوزه پیشگیری، درمان و سلامت امری مهم است.
طاهری گفت: در هر حال توجه به نیازهای سالمندان به صورت جامع و یک پارچه، یعنی بررسی مشکلات جسمی، روانی، اجتماعی به صورت همزمان همواره مورد توجه بوده است و پرداختن به هر کدام از این ابعاد به تنهایی، نقص در ارزیابی جامع مشکلات سالمندی محسوب می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد