hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکسینه شدن ۶۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال در خراسان شمالی

واکسینه شدن ۶۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال در خراسان شمالی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:تاکنون بیش از ۶۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال، ۳۵ درصد گروه سنی بین ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱۵ درصد گروه سنی بین ۱۲ تا ۱۵ سال در خراسان شمالی واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
سید احمد هاشمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آمار بستریان کرونا به زیر ۳۰۰ بیمار رسیده است و درحال حاضر ۲۸۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
هاشمی با بیان اینکه موارد مرگ و میر طی هفته گذشته بین ۲ تا ۴ فوتی متغیر بوده است، افزود:  در حال حاضر وضعیت اپیدمی کرونا کنترل شده است، ولی هنوز موارد بستری آنچنان که مورد انتظار است کاهش نیافته که امیدواریم با افزایش واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل بهداشتی شاهد کاهش موارد بستری باشیم.
او درخصوص میزان واکسیناسیون در استان گفت: ۷۰ درصد گروه سنی بالای ۸۰ سال در استان واکسینه شده اند که نسبت به آمار کشوری پایین‌تر است، ولی در گروه سنی بین ۷۰ تا ۸۰ و ۶۰ تا ۷۰ سال خوشبختانه نسبت به آمار کشوری بالاتر هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی مطالعات انجام شده درخصوص عوامل عدم تمایل تزیق واکسن در برخی مناطق استان، عواملی مانند ترس از عوارض واکسن، عدم اعتماد به واکسن، اخبار و اطلاعات نادرست و باور غلط استفاده از مواد مخدر در پیشگیری از ابتلا به کرونا از بیشترین عوامل گزارش شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد